Servicis Generals atén prop de 3.000 avisos i incidències durant l’últim any dels quals un terç són peticions ciutadanes directes

Publicada per Comunicación Ayto. de Petrer el

El termini mitjà de resposta a les incidències rutinàries és de tres dies des de la recepció de l’avís.

La Regidoria de Servicis Generals de l’Ajuntament de Petrer ha fet balanç de les xifres d’avisos i incidències atesos en l’últim any, amb una xifra total de 2.923 atencions en 2019, de les quals 825 són peticions directes de la ciutadania, la qual cosa suposa un terç del total.

L’alcaldessa de Petrer, Irene Navarro, i el regidor de Servicis Generals, Fernando Díaz, han volgut valorar el treball del personal de l’àrea, subratllant “la bona resposta d’aquesta regidoria que, com a mitjana, atén els avisos rutinaris en un termini màxim de tres dies”, ha indicat el regidor de l’àrea. L’edil ha precisat que “si es disposa de materials i no existeix cap urgència o treball programat, els avisos rutinaris de manteniment es resolen com a norma general dins dels tres dies següents a la recepció de l’avís”. Es tracta d’incidències com a fanals fosos, avaries d’enllumenat, jocs infantils, forats, clots, xicotets arreglaments de voreres, papereres, bancs, tanques, etc, “moltes de les quals ens arriben directament per part de veïns i veïnes”. El mateix termini es compleix per als temes de neteja i manteniment de jardins, “avisos per als quals realitzem un seguiment posterior a l’empresa concessionària per a comprovar que el servici es presta amb normalitat”.

Per part seua, l’alcaldessa de Petrer, ha volgut agrair el treball de tot el personal de l’àrea “per a donar resposta àgil a les peticions veïnals, conscients que per a les nostres veïnes i veïns les xicotetes coses del seu dia a dia són importants”. No obstant això, també ha aprofitat per a demanar la compressió ciutadana, ja que “sabem que hi ha altres temes i incidències de la nostra ciutat que preocupen, però, en ser avisos de més envergadura que requereixen la seua comprovació, viabilitat, compra de materials i/o contractació d’alguna empresa, ja requereixen més temps de resolució i pressupost”.

Els treballs i avisos recollits són, principalment, de manteniment de la via pública, incidències que representen un 24,87%; i d’enllumenat públic, que suposa un 23,74%.

Els ciutadans poden traslladar les seues peticions i incidències a la regidoria de manera presencial en la mateixa regidoria (Palau de Cristall del Parc 9 d’Octubre), per telèfon de 10 a 14 hores (96 695 31 31) o a través del correu electrònic servicios.oficina@petrer.es.