Serveis Socials ultima l’aprovació del seu Pla Estratègic prement l’opinió de professionals, usuaris i ciutadania en general

Publicada per Comunicación Ayto. de Petrer el

A l’inici de l’any es realitzarà una campanya informativa per a donar a conéixer tots els serveis que es presten i dels quals es pot beneficiar la ciutadania

 

La Regidoria de Serveis Socials ha realitzat un diagnòstic de cadascun dels serveis que presta a la ciutadania amb l’objectiu d’elaborar el seu primer Pla Estratègic i millorar l’atenció que presten, que és molt valorada pels usuaris i usuàries i “ara mateix la Conselleria identifica els Serveis Socials de Petrer com a referent a la Comunitat Valenciana”, en paraules de Cristian Ibáñez, l’educador social del departament municipal que elabora el pla. 

Així, s’ha realitzat una anàlisi detallada en l’àmbit intern i extern, amb la participació de tots els agents públics i privats implicats, així com amb la participació de la ciutadania. La regidora de l’àrea, Ana Tortosa, ha destacat la participació dels usuaris del servei. “El punt de vista de les persones que atenem en Serveis Socials és fonamental per a continuar millorant, ampliant els nostres serveis i, sobretot, tenir la millor atenció a tota la població de Petrer”, ha indicat. 

S’han realitzat anàlisi DAFO de punts crítics de cadascun dels serveis existents, 7 serveis d’atenció primària bàsica i 4 serveis d’atenció primària específica. Un total d’11 serveis; així com dels Serveis Socials com a departament. Tot el personal, a títol individual, ha col·laborat en la seua elaboració.

També s’ha recopilat l’opinió i propostes dels grups polítics que formen la corporació municipal, i de representants del Tercer Sector que actuen en el municipi: Fundació Juan Carlos Pérez Santamaría, Creu Roja, El Cerezo, Residència de majors La Molineta, Xarxa Sanament, AFA, APANAH, Càritas i Sense Barreres.

S’ha recopilat l’opinió i propostes d’altres regidories i administracions públiques col·laboradores, s’ha mesurat la satisfacció dels usuaris i usuàries de Serveis Socials i recopilat les seues propostes de millora. S’ha recollit un total de 50 qüestionaris mitjançant entrevista a les portes dels centres socials i 25 en el web municipal, un total de 75 respostes. I també s’han recollit un total de 350 qüestionaris a la ciutadania mitjançant entrevista a peu de carrer i 44 en el web municipal, amb un total de 394 respostes. 

Els resultats respecte al tercer sector apunten a millorar la coordinació, col·laboració i participació; fomentar el coneixement i informació entre entitats; treballar la visió de conjunt, com a equip al servei del Benestar Social de Petrer, crear una agenda única pública de Serveis Socials de Petrer i crear un banc compartit de coneixements, experiències i recursos socials. 

Tortosa ha assenyalat que “a l’inici de l’any activarem una campanya informativa i de difusió de tots els serveis que prestem per a reforçar el coneixement sobre estos entre la ciutadania”.

Respecte als resultats de les enquestes tant a usuaris i usuàries com a la ciutadania, hi ha un alt grau de coneixement i valoració de la majoria dels serveis que presta el departament de Serveis Socials, que durant els últims anys ha incrementat exponencialment tant recursos econòmics com personal adscrit als diferents serveis i programes que desenvolupa.