Es construirà una plataforma única per a una mobilitat urbana sostenible i una inversió d’1.026.840 €. €.

Hui s’ha presentat el projecte de Remodelació per a la Mobilitat Urbana Sostenible dels carrers Gabriel Payá, José Perseguer i Cánovas del Castillo, la qual cosa popularment es coneix com Derrocat, amb una inversió que supera el milió d’euros.

L’alcaldessa, Irene Navarro, ha assenyalat que es tracta d’un projecte emblemàtic que forma part de l’estratègia de revitalització i modernització d’una zona important de Petrer i que generarà una gran transformació del centre urbà de la ciutat, ja que a més suposa una peça clau en el disseny del Petrer del futur.

Els tres carrers sobre les quals s’actuarà han tingut històricament un paper de via principal de la ciutat, en enllaçar el nucli històric amb les fites urbanes que han definit el creixement de la ciutat. El plantejament de l’Equip de Govern és reforçar el paper protagonista en la vida de la localitat d’estos carrers amb una transformació que “reforce el seu paper com a espai per a la trobada i la convivència, així com eix comercial i de serveis”, ha assenyalat Irene Navarro.

El regidor d’Urbanisme, Fernando Portillo, explica que la remodelació d’estos carrers “forma part d’un projecte global per a tota la zona que inclou la millora de la mobilitat per als vianants i del trànsit, la creació d’espais per a la convivència ciutadana, la reactivació del comerç i el desenvolupament del potencial turístic”.

Portillo ha explicat que les obres consistiran en la construcció d’una xarxa de recollida d’aigües pluvials (actualment manquen d’esta infraestructura); se substituirà la xarxa d’aigües residuals (l’actual data de l’any 1972 i té quasi cinquanta anys); la renovació de la xarxa d’aigua potable (l’actual és de fibrociment i amb escassa profunditat); la canalització de la xarxa d’enllumenat públic i la substitució de lluminàries; la pavimentació amb plataforma única i la instal·lació de mobiliari urbà.

El plantejament urbà per a estos carrers amb la creació d’una plataforma única permetrà l’ús d’esta per part tant de vianants com de vehicles. D’esta manera, quedaran obertes diverses alternatives per a esta. Fins i tot es podrien alternar els usos i la regulació entre vehicles i vianants en funció de les necessitats, èpoques de l’any o horaris. A més, hi haurà un punt de recàrrega per a vehicles elèctrics i tot el mobiliari urbà serà desmuntable per a fer-lo compatible amb els actes i les desfilades de les festes de Moros i Cristians.

De fet, la part per als vianants guanyarà pes amb espais més amplis i es canviarà l’adreça del carrer Leopoldo Pardines, que serà de pujada en lloc de baixada, com és actualment, i el passeig de l’Esplanada serà d’una sola adreça.

“Este projecte partix d’un pla estratègic després de l’estudi elaborat per la Universitat d’Alacant per a la revitalització de la zona centre, i es continuaran posant mesures perquè este eix s’actualitze i estiga a l’altura d’altres zones de la població”, ha indicat Portillo.

WordPress Video Lightbox Plugin