L’Ajuntament il·lumina de rosa diversos punts clau del municipi i decora amb llaços gegants diverses rotondes
Hui, 19 d’octubre, es commemora el Dia Internacional del Càncer de Mama i l’Ajuntament de Petrer ha sumat esforços institucionals a la labor d’Acmavi (Associació Càncer de Mama Vinalopó) per a visibilitzar la lluita a la qual s’enfronten moltes persones per a superar el càncer de mama.
L’alcaldessa de Petrer, Irene Navarro, que ha estat acompanyat per la regidora de Sanitat, Juana Ochoa, ha agraït la “gran faena i esforç” que realitzen des de l’associació, “especialment en estos temps tan difícils i tan convulsos de pandèmia quan el suport emocional a les persones malaltes ha sigut clau”. Navarro també ha posat en valor el paper de les famílies com a “pilar fonamental per a la recuperació i per a tirar avant” per a les persones afectades pel càncer de mama.
La primera autoritat ha apuntat que “des de l’Ajuntament de Petrer sempre tenim una mà estesa a Acmavi per a donar-los suport en el seu propòsit de visibilitzar la malaltia”. En esta ocasió, des d’esta nit fins dijous que ve l’Ajuntament de Petrer, de manera simbòlica, ha il·luminat de rosa dos punts estratègics i molt visibles de la ciutat com són la rotonda de l’av. del Guirnei i el cartell d’entrada per Salinetes des de l’autovia.
A més, també s’han decorat diverses rotondes del municipi amb llaços roses de gran tamany.
A les accions de conscienciació i de visibilitat de la malaltia esmentades, també se suma una posada de llaços amb taules d’informació i conscienciació a la ciutadania en el Mercat de la Frontera de Petrer i a l’Hospital General Universitari d’Elda al llarg del matí.
Per part seua, Míriam Giménez, vicepresidenta d’ACMAVI, ha assenyalat que “en un dia tan important com és el de hui és fonamental per a les pacients i per a l’associació comptar amb el suport de l’Ajuntament per a continuar visibilitzant la lluita en contra del càncer de mama perquè, desafortunadament una de cada huit dones el patirem”, i ha afegit que “també als hòmens els toca esta malaltia”. De fet, segons ha apuntat, a Petrer hi ha algun cas d’ hòmens que pertanyen a l’associació.
Míriam ha indicat que “en un dia com hui, qui ha d’alçar la veu són les pacients”, i ha cedit la paraula a Yolanda Poveda, afectada i model del Calendari ACMAVI 2022.
En les seues paraules, Poveda ha contat que fa aproximadament una any li van diagnosticar un càncer de mama, i ha destacat la labor d’ ACMAVI amb les pacients en indicar que “és molt important que les dones que patixen esta malaltia coneguen de la seua existència i tot el que esta associació pot fer per elles”, i també el “suport fonamental de familiars i amics per a superar esta malaltia”.
També ha manifestat que “en una ocasió vaig sentir que van utilitzar el lema de <<sempre toca>> per a donar visibilitat al càncer de mama i ho va vore molt encertat perquè, realment, sempre és a prop, o et toca personalment, com és el meu cas, o li toca a una germana, a la teua mare, a una amiga”.
Poveda també ha tingut paraules reivindicatives referint-se al fet que “durant la pandèmia que estem vivint, s’han alentit els processos de diagnòstic i, a vegades, el mateix tractament”, i ha sol·licitat que “és necessari recuperar la normalitat com més prompte millor” i també s’ha referit a la reivindicació de les associacions de pacients per a augmentar la investigació per a esta malaltia i els seus tractaments. Ha conclòs dient que “hi ha un llarg camí per recórrer i necessitem l’ajuda de tots”.