Petrer comptarà amb un nou servici d’atenció a malalts de Parkinson a través de Sense Barreres

Publicada per Comunicación Ayto. de Petrer el

Sense*Barreres Parkinson atendrà persones afectades per aquesta malaltia a Petrer i comarca a partir de setembre.

Sense Barreres Petrer ha donat a conéixer que ampliarà els seus servicis a través de Sense Barreres Parkinson amb el qual s’atendrà persones afectades per aquesta malaltia tant a Petrer, com a Elda i resta de la comarca.

Aquest nou servici té com a objectiu promocionar l’autonomia personal i oferir suport integral a persones malaltes de Parkinson i també a les seues familias.

En concret, les persones que facen ús d’aquesta assistència rebran atenció en oficina on se’ls facilitarà informació sobre la seua malaltia, orientació i assessorament; a més de rebre suport psicològic, fisioterapeuta, logopeda o qualsevol necessitat que es detecte. Així mateix, també s’establirà un grup d’atenció a l’ajuda a les famílies on es podran formar escoles de família.

Des de l’associació han assegurat que es podrà beneficiar un grup nombrós de persones de la comarca, a les quals se’ls facilitarà els horaris d’atenció a partir de setembre.

En aquest sentit, qualsevol afectat o afectada per Parkinson que desitge rebre més informació podrà trobar una sèrie de tríptics als centres de salut o dirigir-se, en persona, a la mateixa associació situada en l’Avinguda Felip V, 1 de Petrer, així com telefonant al 96 631 28 38.

En aquest sentit, cal recordar que l’Ajuntament de Petrer té un conveni amb Sense Barreres pel qual l’associació rebrà una subvenció de 20.000 € anuals fins a 2021.

Sobre el Parkinson


El Parkinson és una malaltia que afecta al sistema nerviós en l’àrea encarregada de coordinar l’activitat, el to muscular i els moviments.Entre els seus símptomes principals es troben: el tremolor en repòs, la lentitud de moviment o bradicinèsia, la rigidesa o l’augment de to muscular i els trastorns posturals.