Petrer aprovarà demà els seus pressupostos de l’any 2020 que ascendeixen a 23,3 milions d’euros

Publicada per Comunicación Ayto. de Petrer el

Les prioritats s’han centrat en Servicis Socials i Foment de l’Ocupació, mentre que hi ha increments molt significatius en Esports i Cultura i en el manteniment de la ciutat.

D’“il·lusionants” ha qualificat el regidor d’Hisenda, Ramón Poveda, els pressupostos que demà dijous s’aprovaran en un ple extraordinari i monogràfic en el qual se sotmetrà a la consideració dels grups municipals.

En les últimes setmanes, Poveda ja ha explicat i entregat el detall dels comptes municipals per a 2020 als grups de l’oposició. Segons el parer de l’edil, aquests pressupostos són “la consolidació dels anteriors, fins al punt d’arribar a configurar uns pressupostos molt concordes amb el que necessita Petrer”.

El projecte de pressupostos presentat per l’equip de Govern gira entorn a tres pilars bàsics: el benestar social posant a les persones en l’eix de totes les polítiques; el foment de l’ocupació i la busca d’alternatives perquè hi haja més oportunitats laborals per a tots; i rendibilitzar en la mesura que siga possible les instal·lacions de les quals ja disposa Petrer, cuidant-les per a traure’n el major partit possible.

L’edil ha recordat que durant el mandat anterior i en l’actual els impostos municipals no sols s’han reduït sinó que, a més, s’han reduït i en alguns casos eliminat diverses taxes. Els ingressos previstos per a l’any vinent ascendeixen a 23´3 milions d’euros, dels quals 8´6 milions procediran de la recaptació de l’IBI i 7,6 milions de la participació que li correspon a Petrer pel nombre d’habitants en els tributs de l’Estat, la qual cosa suposa prop del 70% del que entrarà en les arques municipals.

En el capítol de despeses, pràcticament la meitat del pressupost es destina a les despeses del personal i a pagar als bancs; i una altra quarta part són pràcticament despeses fixes destinades a la neteja de carrers i fem, conservació de parcs i jardins, vies públiques, manteniment d’enllumenat, manteniment d’instal·lacions (col·legis, instal·lacions esportives, municipals), energia elèctrica i combustible.

El pressupost per a la regidoria d’Igualtat i Inclusió Social s’acosta als 2´2 milions d’euros. L’edil ha afirmat que “som un referent a nivell autonòmic en l’ajuda a la dependència i ara ens hem plantejat buscar un immoble per a situar un nou Centre de Dia, més integrat a la ciutat i poder destinar l’actual centre a vivendes d’emergència social”.

L’executiu local tornarà a ampliar la partida destinada a foment de l’ocupació, aconseguint la xifra més alta utilitzada per aquest ajuntament. Continuen els tallers d’ocupació i programes d’ocupació, apostant per modernitzar els polígons industrials i impulsant més si cap iniciatives com Petreremprén, que està demostrant ser una bona llançadora de projectes empresarials en l’àmbit comarcal.

Des de la regidoria d’Urbanisme s’escometran dues actuacions essencials per al futur de Petrer, d’una banda està la regeneració de la zona degrada del carrer Andalusia, per a això s’invertiran 50.000€ i d’altra banda es proposarà l’elaboració d’un estudi per a la remodelació de la penya del castell.

Cultura incrementa notablement el seu pressupost, després de la inversió realitzada en les noves instal·lacions del Museu Dámaso Navarro, que passa de 100.000€ a 150.000€, amb la idea d’aspirar a una programació cultural més ambiciosa; la regidoria d’Esports experimentarà un important augment per a manteniment d’instal·lacions el que, sumat als 105.000€ que es destinen a que més de 1.000 xiquets i xiquetes puguen practicar multiesport de forma totalment gratis, i a la despesa corrent, farà que la regidoria supere per primera vegada en la seua història el milió d’euros de pressupost.

Altres partides que s’incrementen són 105.000€ per a la renovació de la flota de vehicles, prevalent la compra de vehicles híbrids; s’amplia el contracte de manteniment de jardins amb 33.000 euros; es continuarà amb la construcció de nínxols en el cementeri, amb la instal·lació de sistemes de vigilància per a evitar qualsevol acte vandàlic; i s’incrementen també els convenis dels clubs esportius, la Unió de Festejos i Art en Bitrir. S’augmenta un 10% l’aportació al 0´7%, aconseguint la xifra de 24.000 euros; i es dota amb 30.000 euros més la partida per a festes populars i actuacions musicals.

El regidor ha assenyalat que aquest pressupost no fixa el gruix de les inversions, ja que com en anys anteriors aniran amb càrrec al romanent de tresoreria i és per això que caldrà esperar al mes de març. Poveda els ha qualificat com a “pressupostos especialment socials i participatius, on prevalen sobretot els interessos de la ciutat”, i ha donat les gràcies a tots els departaments municipal per la predisposició per a la seua elaboració i als grups de l’oposició per les seues aportacions.