L’Agent Tutor, amb el regidor de Seguretat i l’edil d’Educació, s’han reunit amb famílies per a explicar-los el funcionament de la nova unitat policial.

Canviar el règim sancionador per treballs a la comunitat és l’última proposta de la Regidoria de Policia Local i de la Unitat d’Agent Tutor en aquells casos de menors que fan botelló o se’ls agafa consumint substancies estupefaents com haixix. Així ho van explicar anit en la primera reunió amb famílies d’escolars per a presentar-los la nova unitat policial que està en marxa des del mes de març passat.

Estem veient amb els serveis jurídics de l’Ajuntament la fórmula legal per a fer-ho i veient si hi ha altres llocs on ja canvien les sancions econòmiques als pares per treballs a la comunitat del mateix menor”, ha indicat Pablo Lizán, el regidor de l’àrea. Per la seua part, l’Agent Tutor, Francisco José Martínez, va indicar que “al final la multa la paguen els pares però el menor que ha comés la infracció no té cap repercussió més enllà de la reprimenda que li puga caure a casa, per la qual cosa pensem que esta pot ser una fórmula vàlida”.

Ahir es va celebrar la primera de les xarrades amb les famílies de l’alumnat dintre de la nova programació de la Unitat Agent Tutor de la Policia Local de Petrer, que es va crear durant el passat curs escolar i que té com a objectiu tractar problemàtiques relacionades amb menors dintre i fora de l’entorn escolar, que realitza, fonamentalment, una labor preventiva de formació i informació.

Les famílies van ser informades de l’evolució i de les temàtiques que s’aborden en cada nivell educatiu, i de com ha sigut el procés fins a aconseguir esta unitat en la Policia Local de Petrer. Els pares i mares també van expressar la seua preocupació per temes com el consum d’alcohol a edats primerenques, les zones de botelló, la venda d’alcohol a menors o el règim sancionador.

El regidor de Policia Local va explicar que totes les accions que s’han dut a terme fins ara s’han realitzat en coordinació amb els equips directius i els docents dels centres escolars, i que “necessitàvem també que les famílies dels alumnes ens expressaren què pensen d’esta unitat i saber quines eren les seues preocupacions”.

Enguany s’amplia la matèria, sobretot referent als delictes d’odi, així com nivells educatius. Concretament, en este nou curs participen alumnes de 6é de Primària i 1r de Secundària com l’any passat, als quals se sumaran els de 5é de Primària i 2n de Secundària.

La regidora d’Educació, Sabina Sendra, ha assenyalat que als temes que s’estan tractant en els dos primers trimestres del curs se sumaran tallers més dinàmics que reforcen el contingut.

Per la seua banda, l’agent tutor va destacar el paper fonamental que tenen les famílies en l’educació dels seus fills ja que “no servix de res que treballem els problemes de l’alcohol, per posar un exemple, si després arriben a casa i el seu consum excessiu és una cosa que està normalitzada”. En definitiva, la seua labor consistix en un recurs més per a fer costat a la comunitat educativa, en estreta coordinació amb la resta de professionals de la xarxa de recursos municipals. El seu àmbit d’actuació es concentra en l’entorn escolar i amb els professionals de l’àmbit social sense perdre la condició d’agent de l’autoritat i tot el que representa.

WordPress Video Lightbox Plugin