La Policia Local de Petrer demana a les famílies “sentit comú” després del primer dia d’eixida dels xiquets al carrer

Published by Comunicación Ayto. de Petrer on

Recorda que cal fer cas a les normes per a evitar contagis i anuncia sancions per als qui es detecte que no les compleixen.

Després de més de 40 dies confinats a causa de la pandèmia provocada pel coronavirus, els menors de 14 anys han pogut eixir hui a passejar i jugar al carrer. Encara que en la majoria de casos s’han complit les limitacions imposades pel Govern d’Espanya, la Policia Local ha rebut diverses telefonades alertant en cas contrari pel que el regidor de l’àrea, Pablo Lizán, ha demanat “sentit comú” a les famílies.

L’edil ha subratllat que “és fonamental que les famílies que isquen al carrer no es concentren amb altres als espais públics per a evitar contagis i que els menors vagen acompanyats només per un adult”. Lizán ha recordat que incomplir les normes establides pot implicar sancions encara que ha matisat que “per damunt de qualsevol qüestió està la salut de tots”.

La Policia Local ha desplegat hui un operatiu especial i ha entregat màscares a tots els que han trobat que no les portaven, al mateix temps que han informat i resolt dubtes sobre les pautes a seguir en l’eixida dels xicotets al carrer.

L’edil ha recordat que les eixides del domicili habitual només estan permeses per a xiquets i xiquetes de fins a 14 anys, inclusivament. Els menors poden fer passejos, així com jugar pel carrer, només una vegada al dia durant un temps màxim d’una hora, en un entorn d’un quilòmetre, com a màxim, al voltant del seu domicili.

L’horari permés per a l’autorització de les eixides se situa entre les 9.00 hores del matí i les 21.00 hores de la vesprada. La Policia Local recomana evitar hores punta, ús de màscares i rentada de mans freqüent.

Els xicotets han d’anar acompanyats per un adult que residisca en el seu mateix domicili, que podran ser germans majors d’edat. Cada adult podrà eixir en aquestes condicions amb un màxim de 3 xiquets.

D’altra banda, Lizán també ha insistit en el distanciament entre famílies. Així, estableix que s’han de respectar les mesures de distanciament social amb altres xiquets i adults, tal com han establit les autoritats sanitàries. És per això que “extremarem la vigilància perquè es complisca aquesta distància física que va entre el metre i mig i els dos metres”.

Durant el temps de l’eixida, els xicotets poden córrer, jugar i fer exercici. També està permés l’ús dels seus propis joguets, que és important que siguen individuals. No està permés l’ús de parcs, espais públics i reunions amb altres menors amb els quals no es convisca en la vivenda.

La Policia Local ha tornat a abalisar i ha revisat les zones de passeig i espais verds oberts en els quals hi ha jocs infantils, perquè siga més evident que està prohibit utilitzar-los.