Reoberts els Jardins Alcalde Vicente Maestre després de l’actuació de reposició d’arbratge amb 450 arbustives i 14 arbres
En els treballs de revestiment, s’han usat materials sostenibles com material triturat procedent de la poda dels arbres de la ciutat i, per als bancs, plàstic reciclat fet amb corfa d’arròs de l’Albufera
Els Jardins Alcalde Vicente Maestre tornen a estar oberts al públic després dels treballs de reposició i recuperació d’arbratge duts a terme en les últimes setmanes.
Després de la tala dels pins realitzada atenent les recomanacions de seguretat arreplegades en l’informe tècnic, l’actuació de reposició ha permés que este emblemàtic espai verd de Petrer torne a lluir amb la plantació de 450 unitats d’arbustives i 14 arbres de talla mitjana-gran.
L’alcaldessa de Petrer, Irene Navarro, han tingut paraules d’agraïment a les veïnes i veïns per “l’enorme compressió a l’hora de prendre una decisió tan complicada com la que vam haver de prendre fa uns quants mesos per a este espai tan emblemàtic”. Ha manifestat que “no va ser fàcil haver de prendre la decisió d’haver de talar arbres, però hi havia una balança important que era, d’una banda, mantindre uns exemplars amb els quals s’havia fet tot tipus d’actuacions i, per un altre, la seguretat de veïnes i veïns, i no va haver-hi cap dubte, que va ser garantir la seguretat per damunt de qualsevol altra cosa”.
Ara, després d’este treball de reposició i recuperació, tornem a tindre una “zona que tant de valor emocional i sentimental té per a totes les veïnes i veïns de Petrer” i que “forma part de la nostra memòria i els nostres records de la nostra vida”.
Segons ha precisat el regidor de Servicis Generals, Fernando Díaz, les espècies arbustives utilitzades són murta, pitosporum, plotinina, agapanthus i junisperus; i, quant als arbres, ha explicat que són alzina, lledoner, castanyer d’índies, morera, robínia i cedre.
Díaz també han volgut explicar els detalls dels treballs de revestiment que s’han dut a terme, per als quals s’han utilitzat, d’una banda, pedra volcànica de color vermellós i, per una altra, en les zones centrals, material biològic triturat procedent de la poda dels mateixos arbres de Petrer.

En eixa aposta per la sostenibilitat i la cura del medi ambient, l’edil també ha explicat que, per a la substitució de totes les taules dels bancs, un treball que ha dut a terme el personal de la mateixa regidoria, s’ha utilitzat un plàstic reciclat que, a més, incorpora un 10% de corfa d’arròs de l’Albufera, un material que es fabrica a València i que l’Ajuntament ja havia començat a utilitzar en altres espais d’oci del municipi.
A més, per a evitar un dels problemes que van donar els anteriors arbres consistent en el mal creixement de les arrels d’estos en el subsol, s’ha dut a terme un drenatge subterrani de la zona de plantació dels arbres per a reconduir les arrels als estrats baixos i evitar que afloren a la superfície, un treball conegut com a sòls estructurats.
El treball, amb un pressupost de 18.759 euros, ha sigut realitzat per AUDECA, empresa concessionària del servici de manteniment de parcs i jardins de l’Ajuntament de Petrer.
TRONCS DE RECORD
En record als antics arbres dels Jardins Alcalde Vicente Maestre, en una de les zones del parc, s’han col·locat, a mode simbòlic, diversos troncs grans dels pins talats.