Animals potencialment perillosos
Si té un animal considerat potencialment perillós ha d’obtindre la llicència administrativa per a la tinença d’aquest tipus d’animals, així com inscriure’l en el Registre Municipal d’animals potencialment perillosos.
Es consideren potencialment perillosos els següents animals:
a) Gossos (amb més de 3 mesos d’edat) de les següents races:
- PIT BULL TERRIER AMERICÀ
- TERRIER DE STAFFORDSHIRE AMERICÀ
- AKITA INU
- BULLMASTIFF
- BULL TERRIER
- DÒBERMAN
- DOG ARGENTÍ
- DOG DE BORDEUS
- FILA BRASILER
- MASTÍ NAPOLITÀ
- GOS DE PRESA CANARI
- GOS DE PRESA MALLORQUÍ
- ROTTWEILER
- STAFFORDSHIRE BULL TERRIER
- TOSA INU
b) Gossos que siguen encreuament de les anteriors races entre si, o amb altres races, raó per la qual s’obté una tipologia similar a alguna d’aquestes races, així com aquells les característiques dels quals es corresponguen amb totes o la majoria de les quals figuren en l’Annex II del Reial decret 287/2002 de 22 de març, que desenvolupa la Llei 50/99, del Règim Jurídic d’Animals Potencialment Perillosos, excepte les excepcions referents a gossos guia o d’assistència, conforme condicions establides en el citat RD.
c) Gossos que manifesten un caràcter marcadament agressiu o que hagen protagonitzat agressions a persones o a altres animals. La potencial perillositat haurà de ser apreciada per l’autoritat competent, previ informe d’un veterinari, oficial o col·legiat, designat o habilitat per l’autoritat competent autonòmica o municipal.
d) Animals de la fauna salvatge:
– Rèptils: tots els cocodrils, caimans i ofidis verinosos, i de la resta tots els que superen els 2 quilograms de pes actual o adult.
– Artròpodes i peixos: aquells la inoculació de verí dels quals precise d’hospitalització de l’agredit, quan l’agredit no siga una persona no al·lèrgica al tòxic.
– Mamífers: aquells que superen els 10 quilograms en estat adult.
Per a obtindre la llicència administrativa per a la tinença d’animals potencialment perillosos, ha de personar-se en la Regidoria de Salut, per a realitzar els tràmits necessaris, i presentar el model normalitzat de sol·licitud, així com adjuntar la documentació següent:
– fotocòpia del NIF
– certificat de capacitat física i aptitud psicològica per a la tinença d’animals potencialment perillosos, expedit per un centre de reconeixement autoritzat.
– fotocòpia de la pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil amb una cobertura no inferior a 120.202,42 euros per la responsabilitat derivada dels danys causats per l’animal encara que haja sigut cedit a un tercer per a la seua cura, i adjuntar-hi rebut de pagament vigent. En la pòlissa haurà de constar el número de microxip o tatuatge identificatiu de l’animal.
– autorització expressa a l’Ajuntament perquè puga realitzar la consulta de NO tindre antecedents penals (model normalitzat)
- Sol·licitud de llicència per a tinença d'animals potencialment perillosos
- Consentiment exprés per a la consulta d'antecedents penals
- Sol·licitud d'inscripció en el Registre Municipal d'animals potencialment perillosos
- Sol·licitud de baixa del Cens Muncipal d'animals de companyia i del Registre Municipal d'animals potencialment perillosos