Protecció Civil de Petrer celebra el seu 40 aniversari amb un homenatge a la seua labor solidària
El col·lectiu de Protecció Civil de Petrer commemora el seu 40 aniversari, quatre dècades de dedicació i esforç al servici de la ciutadania. Un grup de voluntaris i voluntàries que, amb el seu compromís i vocació, han exercit un paper fonamental per a la població, esant presents en nombrosos actes i emergències, tant en l’àmbit local com en altres zones que han requerit la seua ajuda en moments difícils.
De fet, el pròxim 1 de març, Protecció Civil de Petrer rebrà un merescut homenatge a la ciutat de Montcada, on serà reconegut al costat d’altres grups de voluntaris de la Comunitat Valenciana per la seua inestimable labor. I és que un dels exemples més recents del seu compromís va ser la seua participació en les labors d’emergència i suport en els municipis afectats per la DANA a València, així com la seua actuació en tot l’operatiu durant el Covid i en les inundacions de la Vega Baixa fa uns quants anys, fet que demostra una enorme capacitat de solidaritat i servici.
Per a commemorar esta data tan especial, dissabte que ve, 5 d’abril, se celebrarà una gala en la qual es reconeixerà agents policials, membres de Protecció Civil d’altres localitats i dos edils de la Corporació amb el lliurament de la medalla de Protecció Civil. Estes distincions han sigut prèviament aprovades en la comissió informativa municipal i rebran la validació definitiva en el ple municipal que se celebrarà demà dijous.
Durant la roda de premsa de presentació del 40 aniversari, el regidor de Seguretat Ciutadana, Fernando Díaz, ha destacat la labor incansable d’estos voluntaris, subratllant la seua predisposició constant per a col·laborar en tasques essencials per a la ciutat. “Els veiem en molts esdeveniments i actes públics, però també estan quan més se’ls necessita. No dubten a estar en primera línia en situacions complexes com va ser el Covid, o recorrent centenars de quilòmetres, renunciant al descans, per a estar al costat dels qui més els requerixen en situacions d’emergència”, ha afirmat Díaz.
Per part seua, el cap de Protecció Civil a Petrer, Juan Antonio Calpena, ha subratllat la importància d’esta celebració com un reconeixement a la trajectòria de totes les persones que han format part del col·lectiu durant estos 40 anys, i ha assegurat que “esta gala servirà per a agrair i visibilitzar l’esforç dels qui han fet de l’ajuda als altres la seua prioritat”.
Així mateix, l’intendent cap de la Policia Local, Fermín Bonet, ha ressaltat l’estreta col·laboració entre els dos cossos i la professionalitat amb la qual actuen els voluntaris. “Sempre trobem en ells un aliat fonamental, persones que no sols dediquen el seu temps de manera voluntària, sinó que també se sotmeten a formació contínua i a processos de reciclatge per a millorar cada dia en la prestació del seu servici en situacions d’urgència”, ha expressat Bonet.
Amb este 40 aniversari, Protecció Civil de Petrer reafirma el seu compromís amb la seguretat i el benestar de la població, i es consolida com un pilar essencial en la resposta davant emergències i en el suport a la ciutadania en els moments que són requerits.