Petrer ultima els detalls per a un cap de setmana d’art i cultura al carrer amb l’onzena edició d’ARTenBITRIR
El consagrat festival artistes de carrer començarà oficialment demà, divendres 12 d’abril a les 18 ahores, amb un passacarrer participatiu.
Més de 15 companyies i artistes nacionals de teatre, clown, circ, dansa i música actuaran en el nucli antic de la ciutat durant tot el cap de setmana
Personal de l’Ajuntament de Petrer i l’equip d’organització i voluntariat d’ARTenBITRIR treballen intensament en els últims detalls de logística i decoració perquè demà, divendres 12 d’abril, a partir de les 18.00 hores, tot estiga llest perquè el barri antic de Petrer aculla l’onzena edició del Festival d’art de carrer ARTenBITRIR 2024.
Des de demà i fins al diumenge 14 d’abril a la vesprada-nit, més de 15 companyies i artistes nacionals de teatre, clown, circ, dansa i música actuaran en el barri antic de la ciutat dins d’una completa programació que, a més, es complementa amb diverses actuacions OFF, és a dir, fora de programació, en la qual participaran una vintena d’artistes a la gorra en diversos espais del barri antic.
El lema triat per a esta edició és “Et sona! / Et sona!”, amb el qual l’organització fa referència al fet que la consolidació del festival fa que cada vegada siga més gent a la qual li sona i reconeix el nom de ARTenBITRIR. A partir del joc de paraules amb esta expressió, la temàtica d’esta edició del festival gira entorn de la música, que sempre té un important protagonisme amb el programa de concerts de les nits del divendres i dissabte als Jardins Alcalde Vicente Maestre, però que enguany, a més, farà més visible la música en tots els racons del centre històric.
El festival compta amb 5 escenaris situats en la plaça de Baix, plaça de Dalt, plaça Bisbe Frare i els Jardins Alcalde Vicente Maestre (antiga Esplanada). Com és tradicional, les nits del divendres i el dissabte hi haurà concerts als Jardins Alcalde Vicente Maestre (antiga Esplanada). El divendres actuaran Dhey Beat, Vulva-Lloe Band, el grup de ball Smooth Danse Crew i una sessió DJ a càrrec de Djaime. La nit del dissabte, a partir de les 22:00h, serà el torn de la banda de punk Sanguijuelas, la música tradicional de Zas!! Cresol Folk i el grup Jalando Jalé.
Diversos artistes de diferents punts d’Espanya participaran en la categoria de pintura mural del festival, amb cinc intervencions murals en diverses parets del barri antic situades al carrer Major, Leopoldo Pardines, carrer Numància, carrer Sant Vicent i Carrer del Castell. Els muralistes encarregats d’estes obres seran Gista, Roice183, el col·lectiu Fatals, Missa Shine i Dravok.
En la zona de l’Esplanada se situarà la mostra d’artesania Expobitrir, amb més de 30 parades en les quals artistes i artesanes creen, venen i ensenyen les seues creacions. Al costat del mercat ambulant, després de l’èxit de la passada edició, tornaran a col·locar-se diversos food trucks per a millorar el servici al públic. ARTenBITRIR és un esdeveniment sense ànim de lucre en el qual totes les persones de l’organització realitzen la seua labor de manera gratuïta i amb l’ajuda de desenes de voluntàries. Totes les actuacions són gratuïtes, encara que les assistents poden realitzar una aportació a la gorra.
