Petrer trasllada la Sala d’Interpretació de l’Arenal de l’Almorxó a l’oficina de Turisme i obri una exposició permanent titulada “Somnis d’Arena”

Publicada per Comunicación Ayto. de Petrer el

Així s’aconseguix disposar d’un major espai, més atractiu per al visitant i amb un horari més ampli

La Regidoria de Medi Ambient ha traslladat a l’oficina de Turisme, en la plaça de Baix, la Sala d’Interpretació de l’Arenal de l’Almorxó, per aconsguir així un major espai, un horari més ampli i complementar l’experiència divulgativa amb una exposició permanent titulada “Somnis d’Arena”, que ha sigut dissenyada per la Regidoria de Turisme.

Així, els dos departaments municipals han treballat de manera coordinada per a donar a conéixer el que sens dubte és el paratge natural més emblemàtic de la població. Els valors de l’Arenal de l’Almorxó són molt coneguts des de molt de temps arrere. El seu atractiu paisatge, les excursions en Pasqua i la tradició de llançar-se pel vessant són records que encara perduren en els més majors. No obstant això, no es coneix tant la riquesa que suposa este paratge en l’àmbit geològic, de vegetació i de fauna associada. És l’arenal d’interior més actiu de la península Ibèrica, i trobem espècies vegetals i animals molt escasses i rares.

Este trasllat i ampliació de la Sala d’Interpretació permetrà que estiga molt més accessible per als veïns i veïnes de Petrer, però també per al visitant gràcies a l’equip de Turisme, als quals agraïsc la seua predisposició perquè este projecte fora una realitat”, ha assenyalat el regidor de Medi Ambient, Harold Contreras.

A causa de la seua singularitat, i amb la finalitat de preservar estos valors, l’Arenal és actualment el paratge amb la màxima protecció del municipi de Petrer. Va ser declarat com a Paratge Natural Municipal l’any 2002, i ja anteriorment, l’any 2000, s’havia aprovat la declaració com a Microreserva de Flora. Amb la declaració del Paisatge Protegit Serra del Maigmó i del Sit en 2007, també queda integrat en este, a més de ser Zona d’Especial Protecció per als Ocells (ZEPA).

La Sala d’Interpretació es va crear l’any 2007 amb la finalitat d’aportar un espai divulgatiu i informatiu del paratge més emblemàtic de Petrer, per a donar a conéixer la seua riquesa. Es va instal·lar en el Campament de Caprala on es rebien les visites d’activitats escolars i de visitants del paratge i de l’àrea recreativa. En l’actualitat, amb la finalitat d’ampliar l’horari d’atenció als visitants i les activitats que es puguen organitzar per a donar a conéixer el paratge, s’amplia esta sala i es trasllada a les dependències de l’Oficina de Turisme, dotant-la de nous recursos i fent-la més atractiva per als visitants.

És una manera de posar en valor el paratge més emblemàtic de la població i en eixe sentit també és una manera d’ampliar els recursos dels quals disposem perquè el turista que ens visita conega també esta part del nostre medi ambient, al costat dels altres atractius de la població”, ha indicat el regidor de Turisme, David Morcillo.

S’ha creat una sinergia entre els diferents equipaments turístics de Petrer, situant-se en un espai estratègic per a oferir als visitants, tant escolars com públic en general, la possibilitat de conéixer els diferents recursos de què disposa aquest paratge.

Així, a més de la sala dedicada a conéixer d’una manera minuciosa i científica este espai natural, es complementa amb una altra més emocional que s’ha anomenat “Somnis d’Arena”. Una zona presidida per un ecorama en el qual s’han recreat els diferents estrats que es compon l’Arenal, i que es completa amb un ametler realitzat per ganxeteres que conté totes les èpoques de l’any; els catxirulos multicolor que s’elevaven en el cel d’abril i una representació de la fauna de la zona fets a través d’origami. També un mural multicolor que presidix la paret principal i que vist des de la càmera de fotos del mòbil retorna la màgia del nostre arenal.

El coordinador de la Xarxa Tourist Info a Alacant, Ángel Murcia, ha posat en valor el treball en comú de les dos delegacions municipals, així com que en l’oficina el turista ja comença a rebre informació sobre llocs importants de la població. En este sentit, Murcia ha destacat que la Tourist Info de Petrer és una de les més actives i creatives de les prop de dues-centes que hi ha en la Comunitat Valenciana.