Petrer sensibilitza per a aconseguir unes festes sense alcohol entre els menors
Com a novetat de la campanya d’enguany, les vesprades de divendres i dissabte es muntarà un estand informatiu en la plaça de Dalt per conscienciar sobre els riscos i problemes del consum d’alcohol i drogues.
Per tercer any consecutiu, l’Ajuntament de Petrer, a través de la Regidoria d’Educació i de la Comissió Municipal de Prevenció de Drogodependències, llança la campanya “Festa sana = diversió” per a les pròximes festes de Moros i Cristians, per a conscienciar sobre el consum d’alcohol, especialment entre els menors.
La regidora d’Educació, Patricia Martínez, ha dit que l’objectiu és “posar el focus sobre la reducció del consum d’alcohol en majors d’edat i, sobretot, mentalitzar sobre la importància del consum 0,0 entre els menors de 18 anys”. Per a això, s’estan duent a terme diferents accions. En concret, la regidora ha indicat que, a més de l’habitual repartiment
de la cartelleria de la campanya pels locals festers, enguany “hem volgut fer un pas més i tindrem un estand informatiu que estarà situat en la plaça de Dalt, on hi haurà persones que compartiran informació, conscienciaran i sensibilitzaran”.

L’estand estarà muntat les vesprades del divendres 17 i del dissabte 18 de maig, perquè “sabem que són dos vesprades en les quals el consum d’alcohol, sobretot entre menors, està creixent en els últims anys”. A més, de manera prèvia, s’han estat duent a terme tallers en els centres educatius de secundària amb la mirada posada en la prevenció, és a dir, “no sols volem quedar-nos a actuar quan ja s’està consumint”. Estos tallers busquen visibilitzar sobre els problemes que genera el consum d’alcohol i drogues en general i, de manera particular, en el cas de menors.
La regidora ha aprofitat per a agrair la implicació dels membres de la Comissió municipal i també de la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives MIVV (UPCCA), a través de la qual s’intenta homogeneïtzar esta campanya de sensibilització en els diferents municipis integrants de la Mancomunitat Intermunicipal de la Vall del Vinalopó.
Cal recordar que la Comissió de prevenció de Drogodependències està integrada per representants de diferents departaments de l’Ajuntament. L’edil ha llançat un missatge final, subratllant que “vigilem i no incentivem en els cuartelillos que els menors puguen consumir alcohol”, i ha afegit que “controlant això podem tindre unes festes sanes i divertides igualment”.