Petrer organitza la primera jornada de Cal·listènia per a jóvens en l’espai esportiu del bulevard de Sant Jerònim

Published by Comunicación Ayto. de Petrer on

La iniciativa, prevista per a l’11 de novembre, busca potenciar hàbits saludables i valors com l’esforç, la constància i la superació personal

Dissabte que ve 11 de novembre, la Regidoria d’Infància i Joventut ha organitzat la primera Trobada de Cal·listènia de Petrer, de la mà de l’entrenador personal Cristian Maciá Pagán, que actualment ja treballa amb molts jóvens de Petrer que freqüenten l’espai de cal·listènia situat en el bulevard de Sant Jerònim.

Este espai d’esport a l’aire lliure, inaugurat el mes de febrer passat, serà l’escenari d’esta primera jornada de cal·listènia que té com a objectiu fer costat a la població jove del municipi a través de l’esport perquè creen hàbits de vida saludables i desenvolupen actituds i valors positius com l’esforç, la constància i la superació personal.

Segons ha explicat el promotor de la jornada, Cristian Maciá, la jornada arrancarà a les 10.30 amb una exhibició “per a saber el que és la cal·listènia”. A continuació hi haurà “un xicotet torneig amb els jóvens participants”. La persona guanyadora d’aquest torneig rebrà un xec per a canviar-lo per roba i material esportiu.

Maciá ha destacat que la cal·listènia és un esport “que pot practicar qualsevol persona perquè està a l’aire lliure i és totalment gratuït” i ha subratllat que “totes les persones que fan esport se senten millor perquè treballes amb el teu cos i ment”. Per a participar-hi no és necessària inscripció prèvia.

Per la seua banda, el regidor d’Infància i Joventut, Alejandro Ruiz, ha remarcat que amb este esdeveniment “volem donar a conéixer un esport que practiquen molts jóvens que, dia a dia, visiten esta zona”. A més, ha recordat el “ferm compromís de l’equip de govern per habilitar espais esportius a l’aire lliure”, i ha insistit en la importància de l’esport per a “generar hàbits saludables i valors com la motivació, l’esforç, la superació, la resiliència, el treball en equip”.

ESPAI CAL·LISTÈNIA PETRER

Des del mes de febrer passat, Petrer compta amb un parc de cal·listènia, situat en el conegut com a bulevard de Sant Jerònim, enfront de l’edifici de COCEMFE. Un espai que compta amb diferents elements work-out de fusta, d’acord amb l’entorn d’arbratge i terra del bulevard. Estos elements permeten l’entrenament amb exercicis físics que es realitzen amb el propi pes corporal. Es tracta d’una modalitat esportiva creixent en els últims anys que cada vegada té més adeptes i que, en situar-se als parcs, permet la pràctica esportiva a l’aire lliure.

La cal·listènia és idònia per a treballar, a més de la força física, la flexibilitat, l’agilitat i la coordinació.

Amb els equips de cal·listènia és possible utilitzar el cos com a contrapés per a realitzar nombrosos exercicis en les barres paral·leles, banc d’abdominals, estació de flexions, i en els elements especialitzats com a mur d’escalada amb pal.