Petrer celebra el seu primer ple telemàtic per a dotar de més fons a Servicis Socials i demanar a SUMA que endarrerisca fins a novembre les taxes i impostos

Published by Comunicación Ayto. de Petrer on

Unanimitat de tots els grups municipals per a demanar a la Diputació d’Alacant que interferisca per a donar major marge als contribuents en el pagament d’impostos que ara estan fixats en el 15 de juny com a data límit.

L’Ajuntament de Petrer ha celebrat aquest matí el seu primer ple de manera telemàtica com a conseqüència de les mesures de prevenció decretades per l’estat d’alarma pel COVID-19.

El ple extraordinari ha servit per a aprovar una modificació de crèdit de 251.000 € procedent del superàvit de l’any passat, dels quals 220.000 € es destinaran a ampliar la partida de l’àrea de Servicis Socials amb el que es duplicarà el pressupost per a ajudes d’emergència d’aliments i necessitats bàsiques. Unes ajudes que, com ha indicat el regidor portaveu de la comissió especial municipal de seguiment de les mesures locals davant de la crisi del coronavirus, Fernando Portillo, s’han multiplicat i “és necessari que l’Ajuntament dispose d’un ampli marge per a atendre els casos que estan apareixent de famílies que necessiten ajuda perquè s’han quedat sense recursos”.

A més, es destinaran 24.000 € a la substitució del mur perimetral que hi ha a la zona de les pistes de tennis del poliesportiu municipal, una inversió inicialment prevista en el capítol del que es coneix com a financerament sostenibles però que l’executiu local i els grups han acordat fer-ho mitjançant modificació de crèdit perquè siga més ràpida la seua execució. I els 7.000 euros restants de la modificació de crèdit és per a traspàs de partides entre regidories.

El ple també ha aprovat sol·licitar a la Diputació d’Alacant que inste a l’organisme que depén d’aquesta institució provincial, SUMA Gestió Tributària, perquè endarrerisca fins a novembre el pagament de les taxes i impostos del primer període de voluntària, que està fixat actualment en el 15 de juny i en el qual es passen al cobrament l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica i la taxa sobre els guals. Respecte a la taxa per ocupació de via pública (taules i cadires) del sector de l’hostaleria, l’Ajuntament de Petrer ha decidit retirar els rebuts posats al cobrament per a fer un nou padró quan es conega el període en què aquests establiments han estat tancats i sense activitat.

En el ple també s’ha aprovat una modificació del contracte de servicis de l’Empresa Servicis Municipalitzats Petrer (Semupe) davant la impossibilitat de continuar prestant temporalment el servici de neteja dels col·legis per estar tancats, la qual cosa ha derivat en què 17 treballadores de la neteja amb contractes fixos discontinus hagen passat a situació d’inactivitat, cobrant l’atur, encara que això no suposa que han sigut acomiadades perquè formen part de la plantilla com a personal fix i tornaran quan es puga restablir el servici.