Petrer aposta per la intel·ligència artificial en turisme per a arribar a nous públics en diversos idiomes
És el primer municipi a explorar este camp amb l’objetiu de llançar una oferta més diversa i inclusiva
Amb l’objectiu de consolidar-se com una destinació turística atractiva i avançada, l’Ajuntament de Petrer ha decidit implementar estratègies basades en la intel·ligència artificial (IA) per a arribar a nous públics i per a oferir serveis i experiències turístiques en diversos idiomes. Este projecte innovador serà llançat inicialment com a experiència pilot durant les imminents Festes Patronals, un esdeveniment local de gran rellevància, que se celebra en honor de la Mare de Déu del Remei el primer cap de setmana d’octubre.
El regidor de Turisme, David Morcillo, ha indicat que “som el primer municipi a adoptar tals tecnologies en pro d’una experiència turística més atractiva i diversa”, i ha assenyalat que a la província d’Alacant residixen 388.734 persones d’altres nacionalitats (dades de l’Institut Nacional d’Estadística) i “és una bona oportunitat per a atraure a eixos públics a Petrer, perquè ens coneguen i la seua visita repercutisca en l’economia local”.
Petrer té una creixent població de residents internacionals, concretament hi ha prop de 1.000 persones empadronades d’altres països, dels quals més de la meitat procedixen de països europeus.
“Volem que la intel·ligència artificial actue com un pont de comunicació, que permeta que més residents estrangers coneguen i participen activament en les tradicions i esdeveniments locals”, en paraules de Morcillo.
Concretament, la implementació de IA per a llançar missatges de traducció automàtica i assistents virtuals en múltiples idiomes, i facilitar així l’accés a informació crucial sobre esdeveniments, activitats i tradicions locals. El regidor David Morcillo ha realitzat una prova en italià, portugués i francés amb una invitació genèrica a les pròximes festes.
Este enfocament personalitzat i multilingüe no sols beneficiarà els turistes sinó també els residents estrangers, ja que els permetrà descobrir i apreciar la riquesa cultural de Petrer, i promourà la seua integració en la vida i les tradicions locals.
Per al regidor de Turisme, “es tracta d’un gran avanç, el d’aprofitar els nous sistemes tecnològics”, si bé ha ressaltat en tot moment el treball personalitzat i l’atenció al visitant que realitza el personal de l’Oficina de Turisme, a qui ha agraït la passió que posen en tot el que es realitza des d’esta àrea. “El nostre millor actiu en turisme són les persones que conformen la Tourist Info però volem també aprofitar les oportunitats que ens brinda l’evolució dels sistemes de comunicació”, ha finalitzat Morcillo.