Petrer acull la Fira de Ciència i Tecnologia de l’Alt i Mitjà Vinalopó i Alcoi

Published by Comunicación Ayto. de Petrer on

La fira, de la mà de la Universitat Miguel Hernández i el Newton College d’Elx, tindrà lloc el divendres 5 de maig per a l’alumnat d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius i també oberta per al públic en general

 

Divendres que ve, 5 de maig, en l’Espai Blanc, Petrer organitza la Fira de Ciència i Tecnologia de l’Alt i Mitjà Vinalopó i Alcoi, gràcies a la col·laboració de la Universitat Miguel Hernández, l’Ajuntament de Petrer i el Newton College d’Elx.

Alejandro Ruiz, regidor d’Infància i Joventut, ha destacat que este esdeveniment proposa activitats dirigides als centres d’ensenyament d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, així com a les famílies i públic en general. “Volem acostar la ciència, la tecnologia i la cultura a tots els públics, especialment al més jove”, ha indicat l’edil, fent-ho d’una manera interactiva i pròxima. 

L’assistència a la fira serà gratuïta i per a tots els públics, en què es pot gaudir de tallers, demostracions i espectacles científics sobre temes com l’ADN, Realitat Virtual, “Matemàtiques amb llepolies”, dieta mediterrània, entre altres, tot des d’un enfocament de diversió. L’horari de matí serà exclusiu per als centres educatius i els tallers matutins requerixen inscripció prèvia, i es deixa el torn de vesprada per al públic general, famílies i gent que vulga repetir.

Begoña Ivars, vicerectora adjunta d’Estudiants de la UMH, ha subratllat la rellevància d’aquest esdeveniment per poder acostar i despertar futures vocacions. “Des de la Universitat Miguel Hernández volem acostar-nos a tots els racons de la província d’Alacant per a portar el que treballem en la universitat, tant en els graus com en la investigació que anem desenvolupant”. A més, s’ha referit a l’activitat del Fòrum de divulgació, “molt important perquè, a part d’acostar la ciència i la tecnologia a eixes edats, també el que volem és que perden eixa por perquè allò que estan fent en els seus centres, tots aqueixos projectes, siguen capaços d’explicar-li-ho a la societat en general”. Begoña ha convidat els qui tinguen estos projectes que s’apunten al concurs del Fòrum de divulgació, per a reconéixer el treball realitzat i la valentia d’explicar els seus treballs amb paraules comprensibles, i que sol·liciten participar amb un estand.

D’altra banda, també s’ha referit a la participació d’altres organitzacions a més de les organitzadores, com són el MUDIC, Museu Didàctic i Interactiu de Ciències de la Vega Baixa, i algunes de les empreses del parc científic de la UMH.

Jonathan Cascales, cap del Departament de Ciències en Newton College, ha animat que la gent visite la fira. “El que es pretén amb esta mena d’esdeveniments és apropar aquestes realitats, que semblen molt complicades, a una forma molt senzilla”, i ha destacat la part pràctica de la ciència, que té un impacte major sobre la gent jove.

 

Horari:

Jornada de matí – Per a centres Educatius (ESO, Batxiller i FP)

9.00 – 14.00 h

Jornada de vesprada – Famílies i públic en general

Entrada lliure

Lloc: Espai Blanc

 

Activitats al matí 

  • Monòlegs sobre ciència i molt d’humor amb Santi García.
  • Premis Sapiència.
  • Realitat Virtual. Saps què és la il·lusió de lloc i la plausibilitat? Experimentació llançant un avió de paper o colpejant un sac de boxa en un entorn virtual.
  • Extracció d’ADN amb maduixes.
  • No és màgia, és ciència.
  • Enginyeria de ponts. Construïx el teu pont llevadís.
  • Esport inclusiu i salut. Coneixes els grups musculars? Podries obrir una llanda amb una mà enguixada?
  • Observació solar.
  • Fòrum de divulgació.

Activitats a la vesprada

  • Teatre científic.
  • Mates amb llepies.
  • No és ciència, és màgia.
  • Piano de fruites.
  • Extracció d’ADN amb maduixes.
  • Descobrix els teus sentits i processament sensorial.
  • Observació solar.
  • Curts ecològics.
  • Taller amb el MUDIC.