Medi Ambient organitza noves rutes teatralitzades a l’Arenal els diumenges 3 i 24 d’abril

Publicada per Comunicación Ayto. de Petrer el

Esta semana se ha inaugurado la nueva Sala de Interpretación de este singular paraje petrerí en las instalaciones de la Oficina de Turisme, visitable de dilluns a diumenge de 10:00 a 14:00

Després de l’èxit de les edicions anteriors, el mes vinent d’abril, la Regidoria de Medi Ambient ha programat de nou les rutes teatralitzades a l’Arenal de l’Almorxó, un dels paratges més singulars del paisatge natural de Petrer.

En concret, les dates previstes són el diumenge 3 i el diumenge 24 d’abril, amb torns a les 10.00, les 11.00 i les 12.00, amb 30 places per passe.

Les persones interessades a participar en esta activitat han d’inscriure’s a través del web https://almorxo.blogspot.com/, i les places disponibles es cobriran per rigorós ordre d’inscripció.

Es tracta d’una activitat gratuïta amb una teatralització que es fa sobre la base d’un guió que ha sigut ideat per Tomás Palau, i que representa el grup Aquí te Pillo aquí Teatro, amb la direcció de Begoña Tenés. L’objectiu, a més d’oferir als visitants una activitat lúdica en un entorn natural, és continuar millorant la conscienciació ciutadana en l’aspecte mediambiental, i reforçar la posada en valor de les més de 6.000 hectàrees de paratges naturals amb els quals compta Petrer.

L’activitat es va posar en marxa a l’octubre de 2020 i, després d’un gran èxit inicial, va haver de suspendre’s al novembre d’eixe any per l’empitjorament de la situació sanitària per la pandèmia. En 2021, el mes de setembre, es van programar de nou 4 dies amb 360 places oferides.

NOVA SALA D’INTERPRETACIÓ DE L’ARENAL

La Regidoria de Medi Ambient ha traslladat a l’Oficina de Turisme, en la plaça de Baix, la Sala d’Interpretació de l’Arenal de l’Almorxó, per aconseguir així un major espai, un horari més ampli i complementar l’experiència divulgativa amb una exposició permanent titulada “Somnis d’Arena”, que ha sigut dissenyada per la Regidoria de Turisme.

Els valors de l’Arenal de l’Almorxó són molt coneguts des de molt de temps arrere. El seu paisatge atractiu, les excursions en Pasqua i la tradició de llançar-se pel vessant són records que encara perduren en els més majors. No obstant això, no es coneix tant la riquesa que suposa este paratge en l’aspecte geològic, de vegetació i de fauna associada. És l’arenal d’interior més actiu de la península Ibèrica, amb espècies vegetals i animals molt escasses i rares. A causa de la seua singularitat, i amb la finalitat de preservar estos valors, l’Arenal és actualment el paratge amb la màxima protecció del municipi de Petrer. Va ser declarat com a Paratge Natural Municipal l’any 2002, i ja anteriorment, l’any 2000, s’havia aprovat la declaració com a Microreserva de Flora. Amb la declaració del Paisatge Protegit Serra del Maigmó i del Sit en 2007, també queda integrat en este, a més de ser Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA).

La Sala d’Interpretació es va crear l’any 2007 amb la finalitat d’aportar un espai divulgatiu i informatiu del paratge més emblemàtic de Petrer, per a donar a conéixer la seua riquesa. Es va instal·lar en el Campament de Caprala, on es rebien les visites d’activitats escolars i de visitants del paratge i de l’àrea recreativa. En l’actualitat, amb la finalitat d’ampliar l’horari d’atenció als visitants i les activitats que es puguen organitzar per a donar a conéixer el paratge, s’amplia esta sala i es trasllada a les dependències de l’Oficina de Turisme, on se la dota de nous recursos i se la fa més atractiva per als visitants.

Així, a més de la sala dedicada a conéixer d’una manera minuciosa i científica este espai natural, es complementa amb una altra més emocional que s’ha anomenat “Somnis d’Arena”. Una zona presidida per un ecorama en el qual s’han recreat els diferents estrats que es compon l’Arenal, i que es completa amb un ametler realitzat per ganxeteres que conté totes les èpoques de l’any; els catxirulos multicolor que s’elevaven en el cel d’abril i una representació de la fauna de la zona fets a través d’origami. També un mural multicolor que presidix la paret principal i que vist des de la càmera de fotos del mòbil retorna la màgia del nostre arenal.