L’estacionament de vehicles regulat de la zona centre registra al voltant de 327 rotacions de vehicles diàries

Publicada per Comunicación Ayto. de Petrer el

El regidor de Seguretat Ciutadana fa un balanç positiu després de la seua posada en marxa fa quatre mesos

 

 

El regidor de Seguretat Ciutadana i Policia Local, Pablo Lizán, ha fet balanç dels quatre primers mesos transcorreguts des de la posada en marxa del  sistema d’estacionament intel·ligent que contempla el monitoratge de 29 places als carrers Gabriel Payá, José Perseguer i Cánovas del Castillo (Derrocat) mitjançant sensors sense fils que  transmeten en temps real la disponibilitat de places lliures però també l’ús i la freqüència de rotació. 

Segons queda reflectit en el programa informàtic que monitora el sistema, en l’últim mes s’ha produït una mitjana de 327,44 rotacions diàries. Les dades per dies posen de manifest que els dies entre setmana s’arriben a pics que ronden les 400 rotacions, i descendixen de manera dràstica els diumenges en els quals les rotacions són una quarta part. 

La rotació mitjana per cadascuna de les places, d’un dia entre setmana, se situa en 14 vehicles. “Estem complint l’objectiu que estes places contribuïsquen al fet que hi haja una major dinamització del trànsit rodat perquè es beneficie al comerç i els serveis que estan establits en la zona”, ha indicat el regidor, que ha recordat que “els mateixos comerciants han demanat durant molt de temps la implantació d’un sistema que afavorira, precisament, la rotació”

Este projecte pioner a la comarca de Smartcity (ciutat intel·ligent) establix un període gratuït de 30 minuts durant les hores d’obertura del comerç, sobre la base del que han consensuat els mateixos comerciants, que demanaven establir una zona blava però que l’Ajuntament ha transformat en un sistema més modern i eficaç. 

El regidor de Policia Local ha indicat, respecte als temps d’ocupació de cadascuna de les places, que “en termes generals es complix” però també ha informat que “els agents han posat una vintena de sancions per sobrepassar el temps límit”. En qualsevol cas, l’edil ha volgut destacar que “aquesta mesura es va implantar no amb un afany recaptatori ni sancionador, sinó com la millor manera de contribuir al fet que les places d’aparcaments foren utilitzades per moltes persones al cap del dia i que això beneficie veïns i el mateix teixit comercial”.

Cal recordar que en cada plaça d’aparcament hi ha un sensor que, juntament amb l’ús de la plataforma per Internet, permet portar un control exhaustiu, també per part d’usuaris, que podran accedir per a veure el temps restant que els queda, i una altra sèrie de funcionalitats. Prop d’aquests carrers es troben altres opcions d’aparcament públic i gratuït com és el del pont de 4 Vents- Barri antic, el de les Escoles Graduades i al carrer l’Horta.