La zona de desenvolupament de Luvi desperta interés per a adquirir vivendes residencials, després de l’inici de les obres d’urbanització

Published by Comunicación Ayto. de Petrer on

El regidor d’Urbanisme xifra en unes cinquanta demandes d’informació les que han canalitzat, encara que advertix que primer es desenvoluparan els vials, zones verdes i l’àrea comercial

L’inici de les obres per al desenvolupament urbanístic en la zona de Luvi, amb un pressupost d’1,3 MM, ha generat una resposta extraordinària, amb més de 50 sol·licituds d’informació rebudes pel Departament d’Urbanisme, segons ha confirmat el regidor d’Urbanisme. “Este interés per la construcció de vivendes residencials en la zona reflectix el potencial i l’expectativa que han despertat este projecte entre els veïns de la població”, ha indicat
el regidor d’Urbanisme.

David Morcillo ha destacat que estes xifres evidencien com esta actuació contribuirà a la revitalització contínua del centre tradicional de Petrer. Durant els últims anys l’equip de govern ha fomentat la millora del centre històric, mitjançant subvencions a particulars per a la compra i rehabilitació de cases.

Esta actuació ara en Luvi no sols enfortirà este procés de regeneració urbana, sinó que també ajudarà a vertebrar millor la nostra ciutat”, afirma Morcillo, que ha assenyalat que “som conscients que hi ha un problema de vivenda que afecta principalment els jóvens i és per això que treballem per ampliar el parc d’habitatges disponibles”.

A més, el regidor ha recordat que el desenvolupament de Luvi és un dels projectes contemplats en el pla Avista, realitzats per experts de la Universitat d’Alacant dirigits pel professor Antonio Martínez Puche, i aprovat unànimement per tots els grups municipals en la passada legislatura. El pla Avista establix les línies directrius per al desenvolupament humà i social de Petrer, i el desenvolupament de Luvi es perfila com una de les seues actuacions clau.

L’edil ha explicat que, ans que la possibilitat que la iniciativa privada es llance a construir vivendes residencials, el primer pas, que és en el qual s’està en estos moments, és urbanitzar tota la zona amb la construcció de vials, instal·lació de tots els servicis i connexions de servici, així com la construcció de zones verdes i l’àrea comercial. Així, s’aconseguirà disposar de 15.000 metres quadrats de sòl edificable, 3.696 metres quadrats per a equipament públic, 1.800 metres quadrats en vials i 9.200 metres quadrats de zones verdes, en una zona estratègica per a la ciutat de Petrer.

També és una actuació important, ja que el carrer Nord, en el seu entroncament amb els carrers Eixida del Guirnei i la Constitució, deixarà d’estar regulat per semàfors i hi haurà una rotonda que millorarà la fluïdesa del trànsit rodat.

Este interés per Luvi reflectix, segons el parer de l’edil, que “serà molt important per al futur de Petrer, cosa que demostra que l’esforç i la visió a llarg termini del govern municipal estan en sintonia amb les necessitats i expectatives dels seus ciutadans”.