La Quesería Artesanal Valle de Puça de José A. Amat emociona i conquesta Petreremprén amb un projecte que honra les arrels de la seua família

Published by Comunicación Ayto. de Petrer on

La gala final de la novena edició de la llançadora de projectes Petreremprén va viure anit un dels seus moments més intensos i emotius amb la proclamació com a guanyador del projecte Quesería Artesanal Valle de Puça , impulsat per José Alejandro Amat, que va arreplegar el premi acompanyat del seu fill, de poca edat, encarregat a més de pronunciar unes paraules que van commoure el públic: “Este premi és molt important per als nostres avantpassats”. Un missatge carregat de significat, que va simbolitzar a la perfecció l’essència d’este projecte i el vincle amb la identitat d’una família coneguda a Petrer pel sobrenom de “Guiña”, dedicada durant generacions a la cria de bestiar d’ovelles i cabres.

Este primer premi, dotat amb 5.000 euros, reconeix una proposta que combina tradició, sostenibilitat, emprenedoria rural i valor afegit, que transforma la llet de cabra de l’explotació familiar en formatges, iogurts, brulls i gelats artesanals, amb una aposta per la proximitat, la formació i la recuperació de l’entorn rural.

El segon premi, dotat amb 3.500 euros, va ser per a Oasi, el projecte de Raquel Herrero, que proposa un espai de café d’especialitat, art, cultura i trobada emocional des d’un enfocament family-friendly, dissenyat per a reconnectar les persones amb l’essencial a través d’experiències compartides, creativitat i sabors.

El tercer premi, amb una dotació de 2.000 euros, va recaure en Sustainable Footwear Guide, de Fran Rico, una plataforma digital que aspira a convertir-se en referència europea en sostenibilitat i circularitat en el sector del calçat, que oferix consultoria especialitzada, recursos tècnics i ferramentes pràctiques per a millorar processos productius, evitar l’ecoblanqueig i posicionar marques responsables en mercats internacionals.

Així mateix, el Premi a la Igualtat, dotat amb 1.000 euros, va ser atorgat al projecte Ratones y Castañas, de Zeneida Herrera, que proposa un espai de criança, joc i creativitat per a famílies amb xiquets de 0 a 5 anys, per fomentar la inclusió, la conciliació, la diversitat i el benestar emocional a través d’activitats sensorials, tallers familiars i acompanyament.

Durant la gala, l’alcaldessa de Petrer, Irene Navarro, va voler destacar el profund valor humà d’esta edició. “Emprendre no sempre significa mirar a Silicon Valley, sinó mirar als orígens, a la terra, al que vam ser i al que som. Hui hem vist que innovar també és honrar la tradició”, va afirmar. Va subratllar, a més, que Petrer compta amb un teixit emprenedor fort, compromés i capaç de transformar les seues idees en oportunitats. “Este és el lloc per a emprendre. Este és el lloc per a començar. No ho dubteu. Petrer no és només el vostre punt de partida. Pot ser també el vostre lloc de destinació”.

L’alcaldessa també va recordar que Petreremprén transcendix l’empresarial per a convertir-se en una experiència d’aprenentatge i comunitat. “Celebrem talent, però també celebrem valors. Les vostres idees mereixen ser escoltades, acompanyades i somiades ací, a Petrer”, va assenyalar.

L’acte va reunir representants institucionals, membres del jurat, empreses col·laboradores, mentors i a l’equip de Genion Lab, partner del programa des dels seus inicis, així com als 16 projectes finalistes, que van rebre el reconeixement del públic.