La presidenta del Consell Escolar de l’Estat posa a Petrer com un model d’innovació educativa després d’assistir al programa Kahoot

Published by Comunicación Ayto. de Petrer on

Hi han participat estudiants de batxillerat dels tres instituts de la població, així com també en línia de Novelda i València, amb preguntes preparatòries per a la PAU

Hui s’ha celebrat la primera Trobada Kahoot intercentres, que ha reunit al Centre Cultural de Petrer l’alumnat de 2n de batxillerat dels instituts Azorín, La Canal i Paco Mollá, i de manera en línia centres de Novelda i València.

A este esdeveniment pioner han assistit la presidenta del Consell Escolar de l’Estat, Encarna Cuenca, el president dels directors de la Comunitat Valenciana i d’Espanya, Toni G. Picornell, i l’alcaldessa de la ciutat, Irene Navarro, entre altres.

Es tracta d’ajudar els alumnes que afronten la BAU, l’antiga Selectivitat, amb major confiança a través d’esta ferramenta en línia”, ha indicat el professor Pedro Civera, que al costat del també docent Vicente Peñataro, han ideat esta iniciativa amb la participació dels tres instituts i la Regidoria d’Educació.

La presidenta del Consell Escolar de l’Estat, organisme que forma part de l’estructura organitzativa del Ministeri d’Educació, ha dit sentir-se “contenta” per vore que “este municipi es bolca amb l’educació dels xiquets, fent-ho amb un impuls d’innovació i mirat al futur”. Encarna Cuenca, que ha afegit que “les necessitats de hui són unes altres, també les ferramentes, i cal adaptar-les als escolars”, posant com a exemple i model a Petrer per al desenvolupament d’iniciatives d’estes característiques, en les quals s’utilitzen tècniques de ludificació i joc per a fer més atractius els continguts als escolars.

Treballar en metodologies i competències bàsiques és molt important, és fantàstic a més fer-ho a través d’una ferramenta que és com si estigueren jugant”, ha indicat el representant dels directors de Secundària de la Comunitat Valenciana i d’Espanya, Toni G. Picornell.

L’alcaldessa, per la seua banda, ha mostrat el seu agraïment agraïment a Pedro Civera i Vicente Peñataro, també a la regidora d’Educació. “És la demostració que a Petrer som capdavanters i apostem sempre per la innovació”, i ha afegit que “si a més es fa en una qüestió tan important com la formació i l’educació dels estudiants, molt millor”.

La presidenta del Consell Escolar de l’Estat ha visitat després l’Ajuntament, on ha sigut rebuda per la corporació municipal i ha signat en el Llibre d’Honor, i ha posat de nou a Petrer com a exemple de municipi compromés amb l’Educació.