La Policia Local de Petrer intensifica el control dels gossos en la via pública

Published by Comunicación Ayto. de Petrer on

En els últims dies s’han posat dos sancions: 602 € per no portar boç un gos potencialment perillós i 100 euros per no netejar l’orina en un altre cas

L’Ajuntament de Petrer informa que la Policia Local ha intensificat les accions de control i vigilància respecte a la presència de gossos en la via pública, amb especial èmfasi en el compliment de les normatives vigents. Esta mesura s’ha adoptat després de detectar en els últims dies diverses infraccions relacionades amb la tinença responsable de mascotes.

Recentment, es va registrar un incident en el qual un gos d’una raça considerada com a gos potencialment perillós (PPP) transitava sense el preceptiu morrió, i per tant incomplint una normativa essencial per a la seguretat pública i al propietari del qual s’ha imposat una sanció de 602 €. És important recordar que l’ús del boç per a estos animals no sols és obligatori per llei, sinó que també prevé possibles situacions de risc tant per a altres animals com per a les persones. Este tipus de mesures són fonamentals per a evitar accidents i garantir una convivència harmoniosa en els espais compartits.

Així mateix, s’ha detectat un altre cas en el qual un gos va realitzar les seues necessitats en la via pública sense que el seu amo netejara la zona adequadament amb aigua i vinagre o un altre producte desinfectant, com establix la normativa municipal i al qual es va imposar una sanció de 100 €. Este acte ha derivat en una sanció administrativa per al propietari de l’animal. La neteja correcta dels residus dels gossos és una responsabilitat ineludible dels amos, i el seu incompliment suposa una falta de civisme que afecta negativament a tota la ciutat.

Fermín Bonet, cap de la Policia Local, ha recalcat l’obligatorietat de portar els gossos per la via pública en condicions adequades i ha anunciat que s’ha posat en marxa una campanya de vigilància intensificada. “L’espai públic, i en particular els parcs i jardins, són zones freqüentades per xiquets de totes les edats, els quals estan més exposats a entrar en contacte amb orins o excrements canins, la qual cosa pot desencadenar problemes de salut. La nostra missió és vetlar per la seguretat i el benestar de tots els ciutadans”, va subratllar Bonet.

L’Ajuntament de Petrer fa una crida a tots els veïns i veïnes perquè col·laboren a mantindre els nostres carrers i espais públics nets i segurs. La cooperació i el compromís de cada ciutadà són fonamentals per a preservar el benestar i la convivència en la població.