La Consulta de Salut Sexual i Reproductiva atén un miler de joves en el seu primer any al Casal de la Joventut
Un equip del Centre de Salut Petrer I es desplaça tots els divendres al Casal i recorren els instituts de la ciutat.
A punt de complir-se un any de funcionament de la Consulta Jove de la Unitat de Salut Sexual i Reproductiva al Casal de la Joventut, la regidoria de Sanitat fa una valoració molt positiva ja que en breu s’aconseguirà el miler de consultes. A més, una vegada al mes, acudeixen als instituts Azorín, Paco Mollà i Santo Domingo Savio on estableixen un punt d’informació afectivosexual.
“És molt important que tinguen un espai d’intimitat on informar-se d’aquests temes”, ha indicat la infermera de la Unitat, Patricia Rodríguez, que insisteix en el problema de la informació sobre sexualitat, mètodes anticonceptius i malalties de transmissió sexual “que moltes vegades són erronis perquè els arriba a través dels mòbils i d’Internet”, ha subratllat.
La Consulta Jove al Casal està dirigida a joves menors de 24 anys que necessiten realitzar consultes de temes sexuals, ja siga per a realitzar-se revisions, perquè han mantingut relacions sexuals sense protecció, perquè creuen que poden tindre una malaltia de transmissió sexual, problemes amb la menstruació o perquè tenen dubtes d’identitat de gènere o de la seua condició sexual.
Un equip del Centre de Salut Petrer I format per un ginecòleg, una infermera i una auxiliar atenen aquesta consulta els divendres, entre les 11.30 h i les 13.30 h del matí, i a partir de les quatre de la vesprada el primer dimecres de mes, en un ampli espai equipat amb un ecògraf, llitera ginecològica i altre material sanitari.
El que es persegueix traslladant la consulta de la Unitat de Salut Reproductiva i Sexual al casal és “que els joves disposen d’un espai amb major intimitat i privacitat” per aquest motiu aconsellen que “vinguen sols perquè hi ha joves que no li ho volen comptar als seus pares i per això venen a la consulta del Casal en lloc del Centre de salut en la qual es creuaran amb molts més pacients de tot tipus”.
“És un servici que s’inicià fa quasi un any i que està funcionant molt bé pel que hem decidit donar-li més difusió”, ha indicat Juani Ochoa, regidora de Sanitat.