La Colla El Terròs celebra este dissabte un concert extraordinari “40+2” amb un recorregut per tot el seu bagatge musical
Es tracta d’un concert que no es pogué realitzar en el seu 40 aniversari per la pandèmia
Dissabte que ve 2 de juliol, a les 19.30 hores, el Teatre Cervantes de Petrer acollirà el concert extraordinari “40+2” de la Colla El Terròs, un concert que, segons ha explicat Eliseu García, “es va quedar pendent fa dos anys en la celebració del nostre 40 aniversari” degut a la pandèmia.
Eliseu García ha precisat que “és un concert extraordinari que, després dels dos anys de pandèmia, hem decidit reprendre aquell projecte i acabar-lo”, i ha apuntat que “marca la trajectòria del nostre grup en estos 42 anys des que vam començar en un Corpus Christi de l’any 80”.
El concert serà una retrospectiva de totes les dècades fins a l’actualitat, amb un recorregut pel bagatge musical de l’agrupació, en el qual “intervindrà molta gent, des de la gent que va començar amb la colla en els anys 80, fins a tota la gent que ha passat per la colla en els 42 anys”. A més, segons ha avançat García, “hi haurà alguna novetat”, com una peça de David Valera, “Tresor’s”, dedicada a la colla i que va ser guardonada amb el segon premi de composició de folklore per la Diputació de València.
Per la seua banda, Reme Millà ha afegit que durant el concert s’entregaran diversos premis, en concret la Parra de Plata i la Parra Honorífica. En el cas de la Parra de Plata, se li entregarà a “tres companys que han estat durant 25 anys en la colla de manera continuada”, com són Xavi Amorós, “El Pinosero”, Manuel Antón “El Sajeño”, i Pablo Justamante.
“I, per primera vegada, donarem tres Parres Honorífiques a aquelles entitats que han estat al nostre costat, donant-nos suport en tot allò que hem fet”, ha apuntat Millà, que ha detallat que les entitats són l’Ajuntament de Petrer, Caixapetrer i la Federació Valenciana de Dolçainers i Tabaleteres.
Fernando Portillo, regidor de Cultura, i Ramón Blanquer, de l’Obra Social de Caixapetrer, han aprofitat la roda de premsa per a felicitar i donar l’enhorabona a la colla per la seua trajectòria, i han ressaltat la seua labor per a educar en la música i per a la música.