Els prestigiosos pintors Jesús Herrera i Alejandro Martínez participen amb sengles obres en Art al Balcó 2024
L’onzena edició d’Art al Balcó, amb 98 obres, omplirà d’art el centre històric de Petrer a partir d’este divendres 13 de setembre fins al 29 de setembre
Este matí, el regidor de Cultura i Patrimoni, Fernando Portillo, i la coordinadora d’Art al Balcó a Petrer, Isabel Navarro, han convidat a la ciutadania de Petrer i de les poblacions veïnes a gaudir, a partir d’este divendres 13 de setembre, de l’onzena edició (la sexta a Petrer) de Art al Balcó.
Des del divendres a partir de les 19.00 hores, quan s’inaugure l’exposició, i fins al 29 de setembre, l’art torna als balcons del centre històric de Petrer amb 98 llenços, la xifra més alta d’obres de la història del certamen, entre les quals es troben una obra del prestigiós pintor petrerí Jesús Herrera, primer padrí cultural d’Art al Balcó en 2022, quan va ser notícia per haver pintat el retrat de la princesa Mary de Dinamarca; i una altra d’Alejandro Martínez, pintor elder guardonat, en 2022, amb el 57o Premi Reina Sofia de Pintura i Escultura.
Per a la coordinadora del certamen, Art al Balcó ja és “tot un referent a nivell provincial i la qualitat de les obres és un fet”. Navarro també ha recordat que esta exposició a l’aire lliure està oberta a pintors amateurs i professionals, i ha apuntat que “la finalitat és donar eixe reconeixement a tots els pintors que no tenen la possibilitat d’exposar en una sala”, “fer visible a la gent anònima”.
La coordinadora ha aprofitat per a indicar que enguany la padrina de l’onzena edició és Eva García, una pintora de Munera “amb una trajectòria bastant important a la província d’Albacete, una xic molt jove i involucrada amb l’art i la pintura”.
ACTIVITAT INFANTIL DE PINTURA PRÈVIA A LA INAUGURACIÓ
Dos hores abans de la inauguració, a les 17.00 hores, s’ha programat una activitat infantil per a xiquets i xiquets de fins a 16 anys en la qual pintaran una tela col·lectiva que després es penjarà al balcó de l’Ajuntament, igual que la resta d’obres.
VOTACIÓ DE LLENÇOS EN OFICINA DE TURISME
Des de l’Oficina de Turisme de Petrer, tal com ja es va fer l’any passat, han organitzat un sorteig d’una bossa donada per l’empresa local Pepe Moll, sorteig que realitzaran entre totes les persones que, des del divendres 13 i fins al diumenge 6 d’octubre s’acosten a l’oficina, voten pel seu llenç favorit i deixen les seues dades.
Este divendres 13 de setembre, coincidint amb la inauguració d’Art al Balcó, l’oficina estarà oberta de manera especial de 19.00 a 21.00 perquè les persones que ja hagen visitat l’exposició a l’aire lliure puguen votar per la seua obra preferida.
