Els bons consum generen un impacte econòmic a Petrer pròxim al milió d’euros

Publicada per Comunicación Ayto. de Petrer el

Més de 100 comerços locals s’han beneficiat d’esta campanya subvencionada per la Diputació d’Alacant i l’Ajuntament de Petrer

 

Una vegada finalitzada la campanya de Bons de Consum Nadal posada en marxa per l’Ajuntament de Petrer i subvencionada per la Diputació d’Alacant, la Regidoria de Comerç ha fet balanç de l’impacte econòmic que han tingut les dos campanyes de bons consum realitzades fins hui en la població, i ha estimat l’impacte econòmic en una xifra pròxima al milió d’euros i més de 100 comerços locals beneficiats.

Estem satisfets amb el resultat de les campanyes de bo consum a Petrer, tenint en compte que, segons les xifres finals, ha suposat un impacte econòmic per al comerç local pròxim al milió d’euros”, ha declarat el regidor de Comerç, Pablo Palao, que ha afegit que “és important tenir en compte que el principal objectiu dels bons és revitalitzar el sector comercial, de serveis i hostaler local”.

Entre les dos campanyes, s’ha mobilitzat una subvenció total superior als 370.000 euros, dels quals la Diputació d’Alacant ha aportat 340.000 aproximadament i l’Ajuntament de Petrer, 30.000.

Quant als veïns i veïnes que han pogut disfrutar dels bons consum, en la primera campanya, posada en marxa el mes de setembre, es van comptabilitzar 1.108 usuaris, que van gastar un total de 8.168 bons (6.538 bons de 10%, 1.153 de 50 € i 477 bons de 100 €). Les xifres de la segona campanya desprenen un total de 2.457 usuaris que han gastat en els comerços locals 13.241 bons (12.042 de 10 €, 943 de 50 € i 256 de 100 €).  

Respecte als comerços adherits en la campanya, en la primera van ser un total de 171, i van ser 115 els comerços en els quals els veïns i veïnes canviaren els seus bons. En la campanya de Nadal s’han adherit més de 200 comerços a la disposició dels usuaris per a utilitzar els bons adquirits.

Tant en la primera edició de setembre com ara al desembre, els sectors d’alimentació i electrodomèstics, tecnologia i informàtica han sigut els triats prioritàriament pels usuaris per a gastar els seus bons. També han tingut un pes important drogueries i perfumeries, comerços de material esportiu, òptiques, agències de viatges i, en la segona campanya de Nadal, les botigues de joguets.

De manera detallada, en la campanya de bons posada en marxa al setembre, un 22,69% dels bons es van emprar en establiments d’alimentació; un 22,10%, en botigues d’electrodomèstics; un 9,38%, en comerços de material esportiu; un 7,88%, en òptiques; un 7,67%, en agències de viatges i un 6,43%, en drogueries i perfumeries.

En el cas de la campanya de Nadal, que va finalitzar el passat 25 de desembre, les dades reflectixen que un 27,71% dels bons es van destinar a alimentació; un 16,63%, a tecnologia, informàtica, electrònica i electrodomèstics; un 10,33%, a drogueria i perfumeria; un 9,59%, a material i productes d’esports; i un 5,16%, a joguets, entre altres.