El Museu Dámaso Navarro renova els projectors de la seua exposició permanent gràcies a una subvenció de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats
El Museu Dámaso Navarro de Petrer renova els tres projectors audiovisuals de la seua exposició permanent gràcies a una subvenció concedida per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, destinada a la modernització, conservació, equipament i adequació d’infraestructures de museus i col·leccions museogràfiques permanents, emmarcada en el «Pla Restaura».
Els equips que se substituiran es troben a les sales dedicades a les èpoques romana, islàmica i baixmedieval. Els tres projectors van ser instal·lats en 2019, coincidint amb el trasllat del museu a la seua actual seu, i han romàs en funcionament continuat des de llavors. L’ús intensiu durant estos anys ha provocat una progressiva deterioració dels equips i ha començat a ocasionar fallades en el seu funcionament.
Gràcies a esta ajuda econòmica, l’Ajuntament de Petrer podrà renovar este equipament audiovisual, fonamental per al desenrotllament de la proposta museogràfica del museu i per a garantir que els continguts de l’exposició permanent continuen oferint-se als visitants amb la millor qualitat possible.
A més, la intervenció permetrà actualitzar els continguts audiovisuals de la zona dedicada a l’època romana, situada al costat del mosaic, incorporant imatges de les excavacions arqueològiques realitzades en la plaça de Baix entre 2021 i 2023. D’esta manera, els visitants podran conéixer millor els resultats d’estes intervencions i acostar-se als últims avanços en el coneixement del passat romà de Petrer.
L’actuació compta amb un pressupost total de 5.741,45 euros, dels quals 4.593,16 euros corresponen a la subvenció concedida per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, mentres que els 1.148,29 euros restants seran aportats per l’Ajuntament de Petrer.