El govern local fa balanç en complir-se tres anys de mandat: “Una legislatura transformadora i compromesa amb la inversió, la ciutat i les persones”
Irene Navarro destaca que el 70% del programa de govern ja està complit i un altre 11% dels compromisos es troba en marxa, en una legislatura marcada per l’estabilitat econòmica, la millora dels barris, la vivenda, els servicis públics i la modernització de la ciutat
L’equip de govern de l’Ajuntament de Petrer ha fet balanç en complir-se tres anys d’una legislatura marcada per la gestió, la inversió pública i la transformació de la ciutat des d’una mirada centrada en les persones, els barris i el futur del municipi. Un període en el qual l’equip de govern destaca el compliment del 70% del programa de govern, mentres un altre 11% es troba ja en marxa.
L’alcaldessa, Irene Navarro, ha subratllat que “Petrer està vivint una etapa d’avanç seré, responsable i ambiciós, amb una gestió econòmica sòlida que permet invertir més, cuidar millor la ciutat i preparar el Petrer dels pròxims anys”.
Un dels grans eixos de la legislatura ha sigut la vivenda i la revitalització del centre històric. Petrer s’ha adherit al Pla Viu per a posar a disposició terrenys municipals destinats a vivenda jove i vivenda protegida. A això se suma el programa “Torna al Cor de Petrer”, amb ajudes de fins a 35.000 euros per vivenda i fins a 15.000 euros per a nous locals comercials o hostalers en el centre històric. Des de 2021, s’han beneficiat ja a més de 65 famílies, amb una inversió pròxima als 800.000 euros.
També en matèria de rehabilitació residencial destaca el Pla Barris, que beneficia 105 vivendes i està actuant en 11 edificis residencials de la Frontera, amb una inversió de 2,8 milions d’euros aportada principalment per fons europeus. Petrer és un dels pocs municipis de la Comunitat Valenciana que ha aconseguit accedir a este pla.
La transformació urbana ha sigut una altra de les grans senyes d’identitat d’esta etapa. La reurbanització de la plaça de Baix i carrers adjacents com Gabriel Payá, a les quals se sumen altres actuacions com la remodelació integral de la plaça Joan Fuster i la renovada zona de jocs infantils dels Jardins Rei Joan Carles I.
Per a 2026 també s’ha anunciat una nova inversió pròxima als 900.000 euros per a millorar i remodelar parcs i espais públics, amb actuacions al Campet, 9 d’Octubre i la passarel·la de fusta del barri Sant Rafael.
En paral·lel, el desenrotllament de la zona de Luvi ha permés generar més de 100 places d’aparcament i obrir una nova etapa d’expansió urbana i residencial. En sostenibilitat, s’ha aprovat i adjudicat el major projecte d’eficiència energètica de la seua història en enllumenat públic, amb una inversió d’1,4 milions d’euros.
A més, Petrer s’ha incorporat a la Xarxa Mundial de Ciutats Amigables amb les Persones Majors i en Educació s’ha realitzat una inversió d’al voltant de 50.000 euros en 2025 per a la posada a punt dels centres educatius, a més que en este mandat s’ha obert el nou institut Azorín, amb una inversió de 13,3 milions d’euros.
En joventut, s’està en plena construcció d’un nou Centre Jove de 800 metres quadrats a les Escoles Graduades, amb una inversió de 1,2 milions d’euros.
El desenrotllament econòmic, la indústria i l’ocupació han sigut també pilars fonamentals. En emprenedoria, Petreremprén s’ha consolidat com una llançadora de referència. Entre 2018 i 2024, les empreses participants atribuïxen al programa un impacte de 3,27 milions d’euros de facturació, dins d’una facturació conjunta declarada de 5,75 milions. A més, el programa ha contribuït a generar 51 ocupacions directes vinculats a la participació en Petreremprén i 83 ocupacions totals entre les empreses participants.
En cultura i patrimoni, el castell-fortalesa ha sigut un dels grans referents de la legislatura. En 2025 es va culminar la tercera fase de rehabilitació, amb una inversió de 207.000 euros, finançada en un 65% per la Generalitat. A més, el Teatre Cervantes s’ha incorporat per primera vegada a la xarxa estatal PLATEA del Ministeri de Cultura, que ha permés portar artistes de renom a la nostra localitat.
L’esport també ha format part d’este full de ruta de ciutat. Està en procés la inversió d’1,3 milions d’euros per a l’ampliació del complex esportiu Sant Jerònim. A això se suma una altra inversió pròxima als 400.000 euros per a millorar instal·lacions esportives del Barxell, Sant Jerònim i Sant Ferran.
L’alcaldessa ha conclòs que “Petrer avança amb fets, amb inversions i amb una visió clara: cuidar el que som, millorar el que tenim i obrir noves oportunitats per als qui volen viure, treballar, emprendre i créixer a la nostra ciutat”.