Ataquen el mural en homenatge al poeta Paco Mollá picant la paret per a eliminar la paraula feixisme

Published by Comunicación Ayto. de Petrer on

El mural en homenatge al poeta local Paco Mollá que recull la frase “La cultura és una altra arma més contra el feixisme” ha sigut atacada picant la paret per a fer desaparéixer la paraula “feixisme”.

El mural, obra del grup d’artistes Doble 13, està situat en un lateral de la façana de la biblioteca que porta el seu nom, al carrer Luis Chorro. La naturalesa de l’atac, que inicialment va consistir a ratllar la paraula “feixisme”, ha escalat a un nivell més destructiu. Després d’una restauració que va incloure una protecció especial, els vàndals han tornat a atacar, esta vegada picant directament la paret per a eliminar la paraula “feixisme”.

L’edil de Cultura, Fernando Portillo, ha lamentat este acte, que considera un atac no sols al mural sinó als valors culturals i democràtics que representa. “Este és un atac a la llibertat d’expressió i a la memòria d’una figura tan rellevant com Paco Mollá per a la nostra comunitat“, en paraules de Portillo.

El Departament de Cultura prendrà mesures per a restaurar el mural al seu estat original i per a protegir-lo de futurs actes vandàlics.