Demà, divendres 3, a les 17.15 hores, als Jardins Alcalde Vicente Maestre, APANAH realitzarà un acte simbòlic de celebració d’este èxit, coincidint amb el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

La iniciativa “Trenant xarxes per la Inclusió” es posà en marxa al juny amb la col·laboració dels ajuntaments d’Elda i Petrer i de l’Obra Social de Caixapetrer

APANAH, amb la col·laboració dels Ajuntaments de Petrer i Elda i de l’Obra Social de Caixapetrer, ha aconseguit el repte de reunir 5.000 botetes de llana teixida per voluntàries i voluntaris per a reduir el soroll a les aules de Petrer i Elda i eliminar les barreres de comunicació de l’alumnat amb discapacitat auditiva i altres trastorns en la comunicació.

Sota el lema “Trenant Xarxes per la Inclusió”, esta iniciativa, que es va posar en marxa el mes de juny passat, culminarà demà, divendres 3 de desembre, a les 17.15 hores, als Jardins Alcalde Vicente Maestre (antiga Esplanada) amb un acte simbòlic de celebració, previ a l’acte de l’encesa nadalenca de Petrer.

Anto Noya, treballadora social d’Apanah, ha explicat que “amb este emotiu acte volem celebrar que hem aconseguit el repte que ens marquem i, a més, servirà per a posar la guinda del pastís a la celebració del 25 aniversari de la nostra associació”.

L’acte comptarà amb la participació dels centres educatius de Petrer i d’altres entitats que treballen en l’àmbit de la discapacitat, “tenint en compte que el dia 3 de desembre es commemora el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat”, segons han indicat Noya. De fet, es durà a terme la lectura d’un manifest conjuntament de mans d’APANAH i Sense Barreres.

També ha expressat el seu agraïment als centres educatius d’Elda i Petrer “pel gran acolliment de la iniciativa”, als ajuntaments de tots dos municipis, “per tot el suport i les facilitats”, a l’Obra Social Caixa Petrer, “per comprometre’s amb tots els projectes justos i solidaris” i “molt especialment a Turisme Petrer i a totes les teixidores que, de manera desinteressada, han fet possible la consecució d’este repte”.

Cal recordar que l’objectiu final d’este projecte és reduir al màxim la reverberació de les aules per a eliminar les barreres de comunicació i perquè el soroll no interferisca en els processos d’aprenentatge de l’alumnat amb discapacitat auditiva i altres trastorns en la comunicació, ja que a les aules, el soroll ambiente causat pel moviment de les cadires aïlla i dificulta el seguiment a l’aula a xiquets i jóvens amb discapacitat auditiva.