82 llenços lluiran als balcons del centre històric de Petrer en la 4a edició d’“Art al balcó”
L’exposició s’inaugura este divendres 16 de setembre a les 19.00 hores, en la façana del Museu, i estarà exposada fins al 2 d’octubre.
Prèvia a la inauguració, entorn de les 17.00 hores, s’ha previst una activitat infantil perquè els més xicotets també pinten un llenç gegant.
A partir d’este pròxim divendres 16 de setembre, els balcons del centre històric de Petrer acolliran la 4a edició de l’exposició itinerant “Art al balcó” a Petrer, la 9a edició des que la iniciativa es va posar en marxa a Biar.
82 llenços ompliran d’art i colorit els principals carrers i places del centre històric, i s’ha superat la xifra d’obres d’art de la passada edició, quan se’n van penjar 76. Les obres podran gaudir-se fins al 2 d’octubre.
Fernando Portillo, regidor de Cultura, ha qualificat “Art al balcó” com “una activitat molt consolidada” i ha subratllat que “amb Art al Balcó, amb les jornades de portes obertes del patrimoni i amb totes les activitats que hi ha entorn del 200 aniversari dels Moros Vells, serà un cap de setmana per a estar aquí a Petrer i venir a aquesta zona per a gaudir de les múltiples facetes culturals i patrimonials del municipi”. De fet, com a part de les activitats programades dintre de les XXV Jornades de Portes Obertes del Patrimoni de Petrer, també hi ha una visita guiada per les obres de l’exposició, el dissabte 17 a les 18.00 hores, per a la qual és necessari inscriure’s a través de l’Oficina de Turisme.
La inauguració de l’exposició tindrà lloc divendres a la vesprada, a les 19.00 hores, en la façana del Museu Dámaso Navarro (c/ La Font). Prèviament, a les 17.00 hores, s’ha programat una activitat infantil on “es pintarà una tela col·lectiva amb xiquets i xiquetes que després es penjarà en la façana del Museu”, tal com ha explicat Isabel Navarro, coordinadora d’Art al Balcó a Petrer.
Navarro ha aprofitat per a “donar les gràcies a tots els col·lectius que fan possible que això siga així”, amb especial esment a La Casica del Artista i a l’Ajuntament. També ha convidat que “veient que la talla i qualitat de les obres va en augment, altres artistes s’animen a participar en les edicions futures”.
La coordinadora també ha recordat que enguany s’ha fet un pas més en la consolidació d’“Art al Balcó” a Petrer amb la “xarrada que va tindre lloc al juliol on aconseguírem reunir diversos artistes de talla nacional i internacional, posant l’art i a Petrer en valor”. Cal recordar que en esta taula redona, celebrada el mes de juny passat, van participar el primer padrí d’“Art al balcó”, Jesús Herrera, prestigiós pintor local que recentment ha rebut l’encàrrec de la Corona Danesa per a pintar el retrat de la princesa Mary; Alejandro Martínez, pintor elder guardonat, al març, amb el 57é Premi Reina Sofia de Pintura i Escultura; els muralistes de Doble 13, Miguel Ángel García i Sergio Delamo, i Pilar Tébar Martínez, directora cultural de l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert, que també ha sigut presidenta de l’Associació Valenciana de Crítics d’Art (AVCA).
