S’han posat en marxa nous programes d’ajuda per a atendre les necessitats d’emergència com a vals-supermercat, alimentació infantil o menjar a domicili

La plantilla es reforçarà amb quatre nous treballadors

Des que es va decretar l’Estat d’Alarma per la crisi sanitària de la COVID-19 fins hui, la Regidoria d’Igualtat i Inclusió Social de l’Ajuntament de Petrer ha gestionat un total de 535 ajudes, per un valor de 107.000 euros. Així ho han fet públic aquest matí l’alcaldessa de Petrer, Irene Navarro, i la regidora de l’àrea, Ana Tortosa, des de les instal·lacions de la mateixa regidoria.

L’alcaldessa ha aprofitat per a agrair directament “la gran faena que està fent tot el personal de la regidoria”, destacant que “des del minut u d’aquesta crisi estan treballant intensament per a donar resposta a totes les necessitats sorgides i mitigar les conseqüències que la crisi social derivada de la crisi econòmica puga tindre en les nostres veïnes i veïns”.

Per part seua, la regidora de l’àrea, Ana Tortosa, ha volgut explicar que “a més de les ajudes que ja es venien prestant, hem posat en marxa nous programes d’ajuda per a respondre a noves necessitats, com els vals-supermercat, el programa d’alimentació infantil, el menjar a domicili o ajudes d’emergència per a immigrants que, per no tindre el NIE, no poden accedir a cap ajuda de l’administració”.

A l’abril i durant les setmanes transcorregudes de maig, un total de 310 famílies s’han beneficiat de les ajudes d’emergència, tant d’alimentació com de vivenda i les seues respectives despeses, amb una inversió superior als 70.000 euros.

Quant als programes d’ajuda creats específicament per a fer front a les necessitats sorgides davant la crisi de la COVID-19, una d’elles, el de vals-supermercat, s’ha entregat a 78 famílies durant abril i les dues primeres setmanes de maig. “Es tracta d’una ajuda creada per a la necessitat urgent i, per tant, la resolem i l’atenem en el termini màxim de 2-3 dies; li entreguem a la persona un val perquè puga fer la compra al supermercat”, ha aclarit la regidora, qui ha especificat que a aquest programa ja s’han destinat prop de 10.000 euros.

D’un altre dels nous programes d’ajuda, alimentació infantil, subvencionat per la Conselleria per a garantir una alimentació equilibrada i variada, s’han beneficiat un total de 106 menors, amb una inversió de 12.720 euros. Aquesta ajuda està dirigida a aquells menors especialment en situació de vulnerabilitat que no reben l’ajuda del val-menjador de l’àrea d’Educació.

El programa de menjar a domicili, servici que sorgeix, sobretot, per a atendre les necessitats de majors i persones vulnerables, ha tingut durant abril i maig un total de 26 beneficiaris, amb una inversió pròxima als 10.000 euros. El servici busca assegurar el menjar calent i evitar que aquest segment de població més vulnerable s’expose al virus en eixir de casa. Des de la regidoria, s’està fent un seguiment de totes les persones en el servici de dependència o beneficiàries del SAD per a veure si algú més té necessitat d’aquest servici.

Finalment, en el cas de les persones immigrants que, per no comptar amb NIE no poden accedir a cap ajuda de l’administració pública, s’han creat targetes d’alimentació per a aquesta situació d’emergència, de les quals s’estan beneficiant 15 famílies amb una inversió de 4.000 euros.

Cal recordar que, davant aquesta crisi, l’Ajuntament de Petrer ha duplicat la quantitat destinada a Servicis Socials, passant de 220.000 € a 440.000 €, una xifra a la qual cal sumar 69.000 € aportats per la Generalitat Valenciana.

AUGMENT PLANTILLA I OBRES EN INSTAL·LACIONS

La plantilla de la regidoria es reforçarà amb quatre nous treballadors. S’acaba de contractar a una treballadora social per a l’àrea de Dependència amb la finalitat d’agilitar les valoracions, que, a causa de la situació generada per la crisi sanitària, han experimentat un retard. I, en les pròximes setmanes, es durà a terme la contractació de tres nous treballadors socials i un auxiliar administratiu, llocs subvencionats per la Diputació d’Alacant, la qual cosa contribuirà a agilitar el treball del departament a l’hora d’atendre l’actual situació d’emergència.

Per a poder oferir una millor atenció, més personal i individualitzada, en uns dies finalitzaran les obres que es van iniciar abans de decretar-se l’Estat d’Alarma i que han estat paralitzades durant tot aquest temps. El resultat serà una nova sala de reunions i sis nous despatxos individuals.

WordPress Video Lightbox Plugin