El director general de Formació Professional de la Generalitat, Manuel Gomicia, s’ha reunit hui a Petrer amb l’alcaldessa, l’edil d’Educació i els directors dels tres instituts.

Oferir una major oferta de cicles formatius en els instituts d’educació secundària és l’objectiu de la reunió que han mantingut hui a Petrer l’alcaldessa, la regidora d’Educació i els directors dels tres instituts de la ciutat amb el director general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial de la Generalitat Valenciana, Manuel Gomicia.

L’alcaldessa, Irene Navarro ha assenyalat que “volem continuar avançant i apostant per la formació dels joves perquè tinguen més oportunitats per a la seua inserció en el mercat laboral”, i ha mostrat la seua satisfacció per la implicació dels centres que hui han traslladat les seues necessitats i aspiracions per a ampliar la seua oferta al director general.

La reunió ha servit per a tindre una major coordinació amb la Generalitat, de qui depén els cicles formatius, i per a “remar en la mateixa direcció tenint un projecte clar i definit”, ha indicat l’alcaldessa.

Fins ara l’IES Poeta Paco Mollà té diversos cicles formatius de grau mitjà i superior en la branca d’Informàtica, i l’IES La Canal està centrat en Manteniment d’Equips de Fred i Calor. L’Azorín encara no imparteix cicles formatius però el seu equip directiu estaria pensant la seua incorporació per a més endavant.

El director general ha assenyalat que aquest tipus de reunions permetran “dissenyar el futur model de la Formació Professional”, i ha destacat que qualsevol actuació s’ha de dur a terme en coordinació amb l’ajuntament que “és qui millor coneix la la realitat econòmica local i d’aquesta forma podem ajustar millor les necessitats de l’oferta formativa”. Gomicia ha assenyalat que “aquestes accions han de contemplar-se des d’una perspectiva coordinada a nivell comarcal”.

La regidora d’Educació, Sabina Sendra, ha confirmat que tots els centres de Petrer tenen intenció d’ampliar la seua oferta formativa encara que ha assenyalat que encara és ràpid per a determinar si serà sobre les especialitats que ja imparteixen o la incorporació d’altres noves.