Petrer instal·larà un sistema d’estacionament intel·ligent per a afavorir la rotació de vehicles als carrers remodelats del centre
Serà gratuït i limitat en el temps durant la franja d’obertura dels establiments, y la mesura sorgix per la petició dels mateixos comerços
Petrer posarà en marxa en breu un sistema d’estacionament intel·ligent que contempla el monitoratge de 30 places als carrers Gabriel Payá, José Perseguer i Cánovas del Castillo (Derrocat) mitjançant sensors sense fils que permeten transmetre en temps real la disponibilitat de places lliures.
Es tracta d’un projecte pioner a la comarca de Smartcity (ciutat intel·ligent) amb el qual es vol afavorir la rotació de l’estacionament en estos carrers, un estacionament que serà gratuït però limitat a 30 minuts durant les hores d’obertura del comerç, sobre la base del que han consensuat els mateixos comerciants, que fa temps que demanen un sistema de zona blava però que l’Ajuntament ha transformat en un sistema més modern i eficaç.
El regidor d’Urbanisme, Fernando Portillo, ha destacat que “és un gran salt per a modernitzar i adequar-nos a les necessitats d’esta zona, i facilitar la rotació de vehicles per a reactivar també el sector comercial”, i ha recordat que les places d’estacionament seran gratuïtes i limitades en temps. “Volem oferir als potencials clients d’estos establiments, als veïns de la zona i als visitants un lloc per a aparcar de curta duració i sense cost en les hores de més activitat”, ha subratllat l’edil.
L’objectiu és assegurar un alt nivell de rotació perquè els usuaris puguen aparcar sempre prop dels comerços i limitar els recursos dedicats al control, enviant en cas d’infracció alertes en temps real a la Policia Local. Per a això s’implantaran en cada plaça d’aparcament un sensor que, juntament amb l’ús de la plataforma de la mateixa companyia que farà la instal·lació, permet portar un control exhaustiu també per part d’usuaris que podran accedir per a veure el temps restant que els queda, i una altra sèrie de funcionalitats.
Així mateix, aquesta solució oferix accés a informació sobre la disponibilitat de places en temps real. “Vam dir que anàvem a revitalitzar i modernitzar els carrers més emblemàtics de Petrer per a fer-los més atractives i estem complint amb l’objectiu”, ha indicat Portillo, que ha afegit que “ara és el temps dels veïns, d’apostar pel comerç de proximitat que sempre és la millor opció i per revitalitzar també en l’àmbit residencial esta zona”.
Este projecte d’estacionament intel·ligent contempla el monitoratge d’una trentena de places i té com a objectiu guiar els vehicles sobre la base de la disponibilitat real de places d’aparcament en el nucli urbà i en conseqüència reduir el volum d’automòbils circulant a la busca d’un lloc per a aparcar i la consegüent reducció de la contaminació que es genera, en benefici dels habitants i visitants d’esta zona de Petrer. Cal destacar que prop d’estos carrers es troben altres opcions d’aparcament públic i gratuït com és el del pont de 4 Vents-barri antic, el de les Escoles Graduades i al carrer l’Horta.
El projecte requerirà la instal·lació de sensors de pàrquing autònoms i sense fils que detecten en temps real l’entrada i l’eixida dels vehicles en les places d’estacionament, un sistema de controlador de la xarxa de sensors sense fils i passarel·la que transmet les dades dels sensors cap a la plataforma de gestió, així com altres dispositius de maquinari, els components de programari i el procés de desplegament i manteniment.