Els quatre contenidors rosa de la campanya “Per elles” s’han instal·lat a la Plaça Unió de Festejos i al carrer José Perseguer

El castell estarà il·luminat de rosa des del divendres 18 fins al diumenge 20

Visibilitzar el càncer de mama, una malaltia que es diagnostica a més de 33.000 dones a Espanya a l’any, i mostrar el suport institucional a la lluita contra aquesta afecció és l’objectiu que s’ha marcat l’Ajuntament de Petrer il·luminant el castell de rosa i sumant-se a la campanya “Per elles” d’Ecovidre.

Amb motiu del Dia Mundial del Càncer de Mama, el 19 d’octubre, des del divendres 18 fins al diumenge 20 a la nit, l’Ajuntament de Petrer, a través de les regidories de Servicis Generals i Sanitat, il·luminarà de rosa el castell fortalesa de Petrer, en un gest de suport i solidaritat amb totes les dones que pateixen aquesta malaltia. “Des de les institucions municipals hem de donar suport i posar tots els mitjans que estan a les nostres mans a la disposició de les associacions que treballen en la lluita contra el càncer de mama”, ha subratllat el regidor de Servicis Generals, Fernando Díaz. L’edil també ha volgut insistir que “és fonamental que les institucions sempre estiguem del costat d’associacions i col·lectius, perquè són els qui canalitzen les preocupacions, interessos i problemes dels nostres veïns i veïnes

Així mateix, l’Ajuntament també s’ha sumat a la campanya d’Ecovidre “Recicla vidre per elles”, una iniciativa que, per quart any, té com a objectiu mobilitzar els ciutadans a reciclar envasos de vidre i contribuir així amb una causa solidària i lluitar contra el càncer de mama. En concret, Ecovidre transformarà els envasos de vidre reciclats als contenidors en una donació a la Fundació Sandra Ibarra de solidaritat enfront del càncer. Per a això, des del passat 14 i fins al 27 d’octubre s’han instal·lat a Petrer quatre iglús de reciclatge personalitzats amb la imatge de la campanya “Per elles”, dos a la Plaça Unió de Festejos i dos al carrer José Perseguer.

Manuel Sala, responsable d’Ecovidre, ha precisat que en aquesta ocasió, la campanya s’ha estés per més de 60 ciutats de tot el territori nacional com Madrid, Sevilla, Barcelona, Santander o Palma de Mallorca amb la finalitat de sensibilitzar a un major nombre de ciutadans. Així doncs, Ecovidre ha instal·lat més de 340 contenidors rosa per tot el país. A més, per quart any consecutiu l’entitat ha comptat amb Sandra Ibarra, directora de la Fundació Sandra Ibarra de solidaritat enfront del càncer, com a ambaixadora del projecte.

Com a símbol de la conscienciació i solidaritat amb el càncer de mama, Ágatha Ruiz de la Prada ha dissenyat un miniglú especial per a l’ocasió. El miniglú es podrà adquirir a través de la web Miniglú.es, i els beneficis es destinaran a la Fundació Sandra Ibarra de solidaritat enfront del càncer per a contribuir a la prevenció, informació i sensibilització d’aquesta malaltia.