Més de 1.000 persones acompanyaran els Reis d’Orient per a repartir il·lusió pels carrers de Petrer en la vesprada-nit màgica del 5 de gener
Demà, divendres 30 de desembre, a partir de les 17.30, el Patge Reial recorrerà Petrer per a recollir les cartes dels més xicotets
El pròxim 5 de gener, quan siguen les 18.30 de la vesprada, les seues Majestats els Reis Mags d’Orient, Melcior, Gaspar i Baltasar, iniciaran la seua Cavalcada pels carrers de Petrer, acompanyats per més de 1.000 persones entre grups de ball, seguits dels Reis, voluntaris, músics i personal de suport amb un objectiu comú: “Repartir la il·lusió pels carrers de Petrer”, en paraules de l’alcaldessa.
Precisament l’alcaldessa de Petrer i actual delegada de Festes, Irene Navarro, i el regidor d’Infància i Joventut, Alejandro Ruiz, han presentat els detalls de la Cavalcada 2023. L’alcaldessa, per a la qual la vesprada-nit del 5 de gener “és la nit més màgica de l’any”, ha indicat que “darrere hi ha molta faena, molt d’esforç per part de moltíssimes persones d’este Ajuntament i moltes persones externes que un any més la faran possible perquè eixes cares d’il·lusió es tornen a repetir”. Ha afegit que “està pensada i dissenyada amb cura i molta sensibilitat pensant en els més xicotets, una cavalcada plena de màgia i fantasia perquè sempre partim que en la ment d’un xiquet cap tot i la fantasia ocupa el pla principal del seu cap”. Navarro ha explicat que “com és habitual a la nostra ciutat, la Cavalcada té una primera part de fantasia i una segona part de tradició, amb l’Estrela d’Orient, el pesebre i els Reis Mags”.
El regidor d’Infància i Joventut, Alejandro Ruiz, ha avançat, sense revelar massa sorpreses, que els xiquets i xiquetes podran “vore personatges que reconeixen, personatges de les seues pel·lícules favorites i eixa és l’essència de la part de fantasia”. En la part de fantasia “hi haurà diferents carrosses amb diferents personatges de pel·lícules Disney i altres temàtiques que els xiquets i les xiquetes reconeixeran”.
També ha tingut paraules d’agraïment per a tot l’equip humà de les regidories de Festes, Serveis Generals, i Infància i Joventut, “que fa mesos que treballen amb mitjans propis per a fer realitat una Cavalcada màgica”.
En el seu pas pels carrers de Petrer, des del col·legi Rambla dels Molins fins als Jardins Alcalde Vicente Maestre (recorrent l’avinguda de Madrid, l’avinguda d’Elda, l’avinguda Joaquín Poveda, el carrer Gabriel Payá, el carrer José Perseguer i carrer Leopoldo Pardines), Melcior, Gaspar i Baltasar estaran acompanyats per més de 1.000 persones, amb 9 carrosses i 5 grups musicals, concretament la Colla dels Moros Nous, dels Moros Vells, la Colla El Terròs i la Societat Unió Musical i l’Associació Musical Verge del Remei. Durant la Cavalcada es repartiran prop de 1.500 quilos de caramels.
L’alcaldessa ha volgut agrair “la participació de totes les persones que seran part de la il·lusió d’una nit màgica, tant les persones voluntàries que s’han sumat a títol individual com les que ho han fet a través de col·lectius, associacions i grups musicals de la nostra ciutat”, i s’han referit específicament a tots els col·lectius, com són el Grup de Ball de les Ximeneres, Sense Barreres, el gimnás Espadas, el gimnàs Fit Kid, la Comissió de Festes de la Santa Cruz i l’Associació de Veïns de la Frontera.
Referent a la seguretat de l’esdeveniment, a més de tot l’operatiu especial de la Policia Local, Protecció Civil i Creu Roja, s’ha contractat personal addicional per a reforçar les mesures de seguretat de les carrosses. No obstant això, l’alcaldessa ha fet una crida perquè “els adults estiguen al cuidat dels més xicotets per a evitar situacions de risc”.
2n ESPOT DE LA CAMPANYA DE NADAL
Hui l’Ajuntament de Petrer ha llançat un segon vídeo de Nadal, continuïtat de la història del primer, amb el qual es pretén continuar portant la il·lusió a les veïnes i veïns de Petrer, il·lusió que tindrà el seu punt àlgid en la Cavalcada de Reis, quan els majors ens deixem contagiar per eixa il·lusió que irradien els més xicotets en vore passar els Reis Mags.
En este vídeo, a través d’un nou “tros de vida”, es conta la història de com després de la sorpresa que preparen els xiquets i xiquetes per als seus pares, amb un particular sopar de Nadal, que es va poder vore en el primer vídeo, els adults busquen la manera de sorprendre els més xicotets. Este vídeo també podrà vore’s en les xarxes socials de l’Ajuntament i en televisions comarcals.
PROGRAMA DE LA CAVALCADA DE REIS – 5 DE GENER
18.30 – Eixida de la Cavalcada des del col·legi Rambla dels Molins.
19.15 – Arribada de SSMM els Reis Mags d’Orient a la parròquia de la Santa Cruz, on llegiran un missatge; a continuació, els xiquets podran saludar els Reis.
20.15 – Arribada als Jardins Alcalde Vicente Maestre, on llegiran un missatge i tindrà lloc la representació de l’Adoració; a continuació els xiquets podran saludar a SSMM els Reis Mags d’Orient.
LES FALLES DE LA NIT DE REIS
L’alcaldessa ha fet una crida perquè, a partir de les 17.30, veïns i veïnes s’apropen a l’esplanada del Castell-fortalesa per a “rodar les falles de la Nit de Reis, generar eixe ambient màgic i continuar mantenint viva la nostra tradició tan arrelada i tan bonica”.
Ha aprofitat per a posar en valor l’“esforç que fan persones com El Dele per a continuar mantenint vives les nostres tradicions com a poble”.
CAVALCADA DEL PATGE REIAL
Demà, divendres 30 de desembre, a partir de les 17.30 hores, el Patge Reial recorrerà els carrers de Petrer per a recollir les cartes i atendre a tots els xiquets i xiquetes de Petrer.
La Cavalcada del Patge Reial començarà al parc del Campet, discorrent pel carrer Jaume I, l’avinguda d’Elda, l’avinguda Joaquín Poveda, el carrer Gabriel Payá, el carrer José Perseguer, el carrer Leopoldo Pardines, i finalitzarà als Jardins Alcalde Vicente Maestre.
Esta desfilada compta amb la participació del Ballet de Dori Andreu, el Grup de Ball de les Ximeneres, la Comissió de Festes de la Santa Cruz i les agrupacions musicals de la Jarana de la Comparsa d’Estudiants i la colla El Terròs.