Aquesta iniciativa se suma a unes altres ja impulsades per l’Ajuntament de Petrer com la instal·lació de bucles magnètics als espais culturals o el subtitulat dels pregons

Sensibilitzar per a integrar a les persones sordes en la societat i de manera particular a les aules és l’objectiu que s’han marcat la regidoria d’Educació i l’Associació Provincial de Persones amb Discapacitat Auditiva i les seues Famílies (Apanah) amb la campanya que acaben de posar en marxa als col·legis de Petrer dirigida a l’alumnat de 4t de primària.

La regidora d’Educació, Sabina Sendra, ha explicat que amb aquesta campanya de sensibilització, “que posem en marxa per primera vegada, estem intentant donar visibilitat a les persones sordes, ja que l’educació és el pilar fonamental perquè la diversitat funcional es conega i l’alumnat respecte aquestes diferències”. L’edil ha remarcat que “la inclusió és saber que tots són diferents i tots són iguals alhora”.

Segons ha explicat Vicente Maestre, president d’Apanah, la campanya consisteix en el repartiment d’uns díptics “en els quals s’explica com, amb xicotets gestos com poden ser col·locar els alumnes sords en primera fila o parlar-los de cara perquè puguen fer una lectura labial… podem ajudar molt a les persones sordes”. A aquests díptics, també se sumarà la projecció de vídeos subtitulats, xarrades… “amb l’objectiu de treballar la inclusió i que les persones sordes puguen participar d’una vida normal”, ha detallat Maestre.

La campanya ha arrancat a les aules de 4t de primària de diversos col·legis de Petrer, “perquè és en el curs on s’aborden els sentits”, segons ha explicat la regidora, però la idea és que posteriorment s’aborde també en secundària. En aquest sentit, Sendra ha especificat que ja s’ha estat parlant amb l’IES La Canal, que té una aula específica de diversitats funcionals.